تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : 62364
در همایش غذا و محیط سالم مطرح شد

ساخت اکوکمپ توریستی در شاهراه جاده های جنوب

زیست آنلاین : برنامه ساخت اکو کمپ توریستی در جاده اراک کلید زده شد . قرار است این پارک در کنار مجتمعی احداث شود که در حوزه تولید آبزیان و محصولات ارگانیک فعالیت می کند .
ساخت اکوکمپ توریستی در شاهراه جاده های جنوب
محمد رضا داوری دبیر انجمن ارگانیک ایران در مراسم همایش غذای سالم ،محیط سالم با اعلام این خبر به زیست آنلاین گفت : مجتمع قزل پارک اراک در سال ۸۵ افتتاح شده است و در ابتدا تولید ماهی و آبزیان را در راس برنامه های خود قرار داد و پس از مدتی عرضه محصولات آبی در کنار آن هم به فعالیت این مجموعه اضافه شد .

وی در خصوص علت اضافه شدن این بخش به مجموعه افزود : مکان این مجتمع در شاهراه جاده ها به سمت جنوب کشور قرار دارد و از انجا که فقط در ایام نوروز بیش از ۵ میلیون مسافر از این جاده تردد می کنند دلیلی بود که مسول این مجتمع را به فکر عرضه محصولات سالم انداخت .

دبیر انجمن ارگانیک ایران در ادامه گفت :  قرار است رستورانی نیز در کنار این مجتمع احداث شود و غذاهای سالم در آن سرو شود.

وی در ادامه با اشاره به همکاری انجمن ارگانیک ایران با مسولان این مجتمع ادامه داد : طراحی مجتمع جدید قزل پارک را طراحان ایرانی و فرانسوی انجام داده اند و قرار است به زودی ساخت ان آغاز شود.

داوری با اشاره به اینکه مسولان این مجتمع به غیر از اداره این مجتمع ارگانیک فعالیت دیگری در راستای اقتصاد سبز دارند افزود: در کنار این مجتمع قرار است پارک آرامش بخش ارگانیک هم که از باغ درختان و میوه های ارگانیک وباغ گیاهان معطر و  باغ گیاهان دارویی تشکیل می شود و در واقع اکو پارک و اکو کمپ  توریستی به حساب می آید و در کنار آن رودخانه مصنوعی ساخته می شود .  .از سوی دیگربنا است  زمین های دیگری که در اختیار این گروه قرار دارد ، زیر کشت محصولات ارگانیک برود و تمامی محصولات آن در همین مجتمع عرضه و به فروش برود و در کنار آن در رستوران این مرکز طبخ و در اختیار مسافران قرار بگیرد.

داوری با تاکید بر اصل ارگانیک بودن این محصولات ادامه داد : تمامی محصولات تولیدی قرار است مطابق استانداردهای گپ تولید شود و این مساله نوید می دهد که ارگانیک ایران می تواند راه موفقی را در پیش داشته باشد.

همایش یک روزه غذای سالم ، محیط سالم امروز در مجتمع قزل پارک اراک با همکاری انجمن ارگانیک ایران برگزار می شود.

https://zistonline.com/vdcayeni.49nui15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما