تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 82353
زیست آنلاین: شیوع ویروس کرونا بیشتر از آنکه که موجب مرگ انسان‌ها شده‌باشد، تابه‌حال موجب نجات زندگی بسیاری از افراد در چین شده‌است. اما چگونه؟
 بر اساس یک بررسی جدید، شیوع ویروس کرونا در طول ۳ هفته موجب کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن (CO2) به‌میزان ۲۵ درصد در چین و ۶ درصد در جهان شده‌است. 

همچنین انتشار دی‌اکسیدازت (NO2) در این کشور در طول این ۳ هفته به‌میزان ۳۵ درصد کاهش یافته‌است (مراجعه به این مطلب 

این کاهش انتشار موجب نجات ۱۷ هزار نفر از مرگ ناشی از آلودگی هوا تنها در طول این ۳ هفته در چین شده‌است. این درحالی است که ویروس کرونا تا لحظه نگارش این متن موجب مرگ ۲۹۱۲ نفر در چین و ۳۰۴۴ نفر در دنیا شده‌است. 

این بدین معنی است که ویروس کرونا در همین ۳ هفته در چین تا به‌حال تقریبا ۱۴ هزار نفر را از مرگ نجات داده‌است.
۱۴۰۸۸= ۱۷۰۰۰-۲۹۱۲

منابع:
    weathernetwork 
    Jacobson 
    scmp.com 

هدف این نوشته کم جلوه‌دادن اهمیت شیوع ویروس کرونا نیست و همه می‌دانیم که این ویروس بسیار جدی است و بدون هیچ‌گونه ترس نکات بهداشتی را رعایت می‌کنیم.  

هدف نویسنده از این متن تنها و تنها آگاهی از میزان مرگ‌ومیر ناشی از آلودگی هوا و اهمیت آن هست که حتی از شیوع یک ویروس کشنده‌تر بوده‌است!

سوال مهم این است که چرا به مرگ‌ومیر ناشی آلودگی هوا به‌اندازه ویروس کرونا اهمیت داده نمی‌شود؟
چون مرگ ناشی از آلودگی هوا با چشم قابل رویت نیست و یک مرگ پنهان است. 

اگر مرگ‌ومیر ناشی از آلودگی هوا همانند ویروس کرونا در خیابان‌ها و یا در جوامع با چشم دیده می‌شد، متوجه می‌شدیم چه فاجعی ناشی از آلودگی هوا در جریان هست.

فرض کنید که همین ۱۷ هزار نفر مانند مبتلایان به ویروس کرونا جلوی چشمانمان در خیابان‌ها و خانه‌ها یک‌به‌یک به‌زمین می‌افتادند. آیا آن زمان بی‌تفاوت می‌شدیم؟؟ آیا باز ‌ارگان‌های مسئول می‌توانستند جواب سربالا بدهند؟؟!

پس هنوز دیر نشده‌است و با مسئولیت‌پذیری ارگان‌های مربوطه می‌توان از مرگ بسیاری از هم‌وطنانمان به‌دلیل آلودگی هوا جلوگیری کرد.



 

https://zistonline.com/vdcaeena.49num15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما