تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : 82348
زیست آنلاین:در ماه گذشته ، جهان شاهد کاهش چشمگیری در انتشار دی اکسید کربن ، عامل اصلی گرم شدن کره زمین بود. دلیل آن چیزی نیست که برای جشن بگیریم.
به گزارش زیست آنلاین،شیوع کروناویروس در چین که حداقل 77000 نفر را بیمار کرده است ، کارخانه ها ، پالایشگاه ها و پروازها را در سراسر کشور تعطیل کرده است ، زیرا مقامات به مردم دستور می دهند که در خانه بمانند. در نتیجه ، براساس محاسبات لوری مایلیوی ، تحلیلگر مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک ، میزان انتشار دی اکسید کربن در چین طی سه هفته گذشته حدود 25 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

چین چنان آلاینده صنعتی بزرگی است که حتی یک توقف موقت مانند آن نیز قابل توجه است: کاهش این سه هفته تقریباً برابر با مقدار دی اکسید کربنی است که ایالت نیویورک در یک سال کامل (حدود 150 میلیون تن متریک) منتشر می کند. 



این ارقام یادآوری كننده واقعیتی هستند که نشان می دهد اقتصاد مدرن جهان چگونه به سوخت های فسیلی بستگی دارند. هرگاه فعالیت های صنعتی کاهش یابد ، خواه به دلیل رکود اقتصادی یا شیوع بیماری ، آلودگی آب و هوا نیز رو به کاهش است.

میزان افت مصرف زغال سنگ چین را در نمودار بالا مشاهده می کنید. هر سال ، استفاده از زغال سنگ در چین  در طول تعطیلات سال نو ، که در 25 ژانویه امسال رخ داده است ، کاهش می یابد . پس از بازگشت افراد به کار و کارخانه ها دوباره به زندگی ، تولید گازهای گلخانه ای به طور معمول دوباره افزایش می یابد. اما امسال ، استفاده از زغال سنگ هنوز به نرم سالهای قبل برنگشته است. در اواخر ماه ژانویه ، مقامات چینی تعطیلات سال نو را تمدید کردند و سفر و اجتماعات عمومی را به منظور جلوگیری از گسترش coronavirus محدود کردند

منبع:نیویورک تایمز

https://zistonline.com/vdcevx8v.jh8wei9bbj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما