تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ تير ۱۴۰۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 87156
معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) در نشست هم‌اندیشی توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، از طرح ویژه این سازمان برای تامین تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی ویژه ادارات دولتی و نهاد‌های عمومی خبر داد و بر تحقق برنامه جامع توسعه ۹۷ مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر در این کلانشهر تاکید کرد.
ساتبا ادارات دولتی مشهد را به نیروگاه‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی مجهز می کند
ساتبا ادارات دولتی مشهد را به نیروگاه‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی مجهز می کند
به گزارش زیست آنلاین، نشست ویژه بررسی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر روز جمعه ۵ تیرماه با حضور محسن طرزطلب، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا، امیررضا رجبی، مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد، حسن نوربخش قائم‌مقام و جمعی از معاونین و مدیران ارشد این شرکت برگزار شد.

محسن طرزطلب، معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا در این نشست با تشریح برنامه‌های حمایتی دولت برای توسعه انرژی پاک در دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: به تمامی ادارات دولتی اعلام کرده‌ایم که در صورت درخواست برای احداث نیروگاه خورشیدی، ساتبا آمادگی دارد تجهیزات لازم را تا سقف ۵ کیلووات تامین و در اختیار شرکت توزیع برق مشهد قرار دهد. در این طرح، ادارات یا متقاضیان تنها هزینه اجرا و نصب را پرداخت خواهند کرد.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت شهرداری‌ها و بانک‌ها، تصریح کرد: اخیراً تفاهم‌نامه‌ای با بانک شهر منعقد شده که شهرداری تهران از آن برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی استفاده می‌کند. شهرداری مشهد نیز می‌تواند با الگوبرداری از این طرح و مذاکره با بانک شهر، تسهیلات مناسبی را برای پرسنل خود و شهروندان متقاضی نصب نیروگاه‌های خورشیدی روی پشت‌بام‌ها فراهم آورد. ساتبا نیز از نظر فنی و تسهیلات صندوق توسعه ملی از این اقدامات حمایت خواهد کرد.

رئیس سازمان ساتبا همچنین با ابراز خرسندی از برنامه‌ریزی‌های توزیع برق مشهد، خاطرنشان کرد: برنامه پیش‌بینی شده برای توسعه ۹۷ مگاوات نیروگاه در بخش‌های اداری، خانگی، مدارس، تجاری و صنعتی مشهد بسیار مطلوب است و با پیگیری‌های مجدانه دکتر رجبی، امیدواریم این اهداف به طور کامل محقق شود تا آستان قدس رضوی و کلانشهر مشهد بتوانند رتبه اول کشور را در این حوزه کسب کنند.

در ادامه این نشست، امیررضا رجبی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد با قدردانی از حضور و حمایت‌های معاون وزیر نیرو، بیان کرد: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در حوزه‌های مختلف اداری، خانگی، صنعتی و کشاورزی از اولویت‌های راهبردی ما در مشهد است.

رجبی افزود: مشهد ویژگی‌های خاص خود را دارد و اگرچه نسبت به سایر شهرستان‌ها از نظر زمین و منابع طبیعی با محدودیت‌هایی رو‌به‌رو است، اما می‌توان با یافتن راهکار‌های جایگزین در حوزه‌های صنعتی و خانگی، روند توسعه تجدیدپذیر‌ها را شتاب بخشید. این امر نه تنها به اقتصاد کشور کمک شایانی می‌کند، بلکه گام مهمی در راستای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و استفاده از ظرفیت‌های تجارت کربن خواهد بود.

گفتنی است در بخش دیگری از این نشست، محمدرضا هدایتی‌زاده، مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق مشهد، گزارش جامعی در خصوص آخرین وضعیت توسعه نیروگاه‌های خورشیدی، نحوه استقرار فیدر‌های صنعتی، تبیین نقشه فرایندی از ثبت درخواست احداث نیروگاه تا اتصال به شبکه و همچنین وضعیت سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های بخش کشاورزی ارائه داد./برق نیوز
https://zistonline.com/vdcg3q97.ak9un4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما