تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : 87090
کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دنبال اتخاذ موضع مشترک در مورد جبران خسارت‌های اقلیمی در نشست آب و هوایی سازمان ملل متحد COP27 هستند.
موضع کشورهای اتحادیه اروپا در مورد جبران خسارت‌های اقلیمی
به گزارش زیست آنلاین، وزرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) تلاش خواهند کرد تا در موضع خود برای مذاکرات آب و هوایی امسال سازمان ملل متحد از جمله در مورد موضوع بحث برانگیز جبران خسارتی که تغییرات اقلیمی به فقیرترین مردم جهان وارد می کند، با یکدیگر به توافق برسند.

اتحادیه اروپا، سومین تولید کننده بزرگ گازهای گلخانه‌ای در جهان است که با فشار کشورهای در حال توسعه برای تعدیل مقاومت خود در برابر جبران خسارت ناشی از سیل، بالا آمدن سطح آب دریاها و سایر اثرات ناشی از تغییرات آب و هوایی مواجه است.

فرانس تیمرمن، مسئول سیاست آب و هوایی اتحادیه اروپا گفت: ایده هایی را مطرح خواهیم کرد تا این اطمینان حاصل شود که سازگاری و ضرر و زیان به گونه ای مورد توجه قرار می گیرد که کشورهای در حال توسعه آن را مثبت تلقی کنند. تصور می‌کنم بسیار مهم است که اتحادیه اروپا این نقش را ایفا کند.

پیش نویس موضع مذاکره اتحادیه اروپا برای نشست سران سازمان ملل در نوامبر نشان می دهد که کشورهای عضو از گفتگو در مورد این موضوع در نشست COP27 در مصر حمایت می‌کنند. این اقدام می‌تواند پیشرفت به حساب آید زیرا حتی مطرح شدن موضوع ضرر و زیان در دستور کار نشست سران در میان دیدگاه‌های متفاوت کشورهای ثروتمند و فقیر در مورد اینکه این مذاکرات باید چه نتیجه‌ای داشته باشد، بحث برانگیز شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کشورهای در حال توسعه براین باورند که COP27 باید صندوقی را برای حمایت از کشورهایی که تحت تاثیر شرایط آب و هوایی مانند سیل سال جاری در پاکستان قرار گرفته‌اند، ایجاد کند.
https://zistonline.com/vdcdzz0j.yt05n6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما