تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : 87079
در بیانیه پایانی نشست مقامات عالی رتبه محیط زیست کشورهای حاشیه دریای خزر در باکو آمده است که هفتمین نشست مقامات عالی رتبه محیط زیست کشورهای حاشیه دریای خزر به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.
برگزاری هفتمین نشست کشورهای متعاهد «کنوانسیون تهران» در ایران
به گزارش زیست آنلاین، ششمین نشست اعضای متعاهد «کنوانسیون تهران» از ۲۷ تا ۲۹ مهرماه سال ۱۴۰۱ با حضور وزرا و مقامات بلند پایه کشورهای جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، ترکمنستان، روسیه و جمهوری آذربایجان و به میزبانی جمهوری آذربایجان در شهر باکو برگزار شد.

در این نشست مقرر شد، کارگروه ویژه‌ای برای حل و فصل مسائل مربوط به ساختار دبیرخانه «کنوانسیون تهران» و انتقال دائمی دبیرخانه به منطقه همچنین تصویب برنامه کاری و مالی دو سالانه کنوانسیون برای سال‌های  ۲۰۲۳ و۲۰۲۴ تشکیل شود.

دیدار رییس سازمان حفاظت محیط زیست با مقامات جمهوری آذربایجان

در دیدارهای دو جانبه علی سلاجقه - رییس سازمان حفاظت محیط زیست - با معاون نخست وزیری جمهوری آذربایجان بر لزوم تعمیق و تحکیم روابط دوطرف تاکید شد و سوابق و زمینه‌های همکاری با عنایت به تحولات اخیر در منطقه ضمن ابلاغ پیام ج.ا.ایران به مقام آذری مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در دیدار با وزیر محیط زیست کشور میزبان ضمن اذعان به لزوم به روز رسانی اسناد قبلی و تاکید بر اجرای مفاد آن، تقاضای همکاری وسیع و عملیاتی در حوزه دریای خزر موسوم به «کنوانسیون تهران»، رودخانه ارس ونقاط مرزی تاکید و درباره ضرورت اجرایی شدن سریع و موثر مفاد اعلامیه تهران مصوب در اجلاس منطقه ای وزیران در تیرماه سال جاری گفت وگو شد.

در بازدید از مرکز اقلیم و هواشناسی باکو، مناطق و شهرک‌های اقتصادی و صنعتی کشور آذربایجان ضمن تبادل نظر به ضرورت توجه به حوزه دانش بنیان در کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری و حمایت رییس جمهور کشورمان اشاره و نسبت به تبادل تجربیات در این باره اعلام آمادگی شد.

در این نشست همچنین به مواضع صریح جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت حقوق محیط زیست دریای خزر تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در حال حاضر دبیرخانه «کنوانسیون تهران« به صورت موقت در شهر ژنو مستقر است.
https://zistonline.com/vdcaowna.49n0015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما