تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : 87022
وزیر صنعت، معدن و تجارت از اصلاح لایحه قانون ساماندهی صنعت خودرو خبر داد و گفت: ۱.۵ درصد قیمت خودرو تولید شده صرف نوسازی موتورسیکلت و خودروهای فرسوده می‌شود.
اختصاص ۱.۵ درصد قیمت خودروهای تولیدی برای نوسازی وسایل نقلیه فرسوده
به گزارش زیست آنلاین، رضا فاطمی امین پس از حضور در نشست روز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: براساس قانون ساماندهی صنعت خودرو، به ازای شماره‌گذاری هر خودروی تولیدی، ۴ خودرو باید اسقاط شود که این موضوع موجب بروز مشکلاتی می‌شود. چرا که با نبود خودروی فرسوده برای اسقاط، تولید متوقف می‌شود در واقع اتصال تولید به اسقاط موانعی ایجاد می‌کرد که برای رفع این موضوع دولت لایحه‌ای دوفوریتی به مجلس ارائه کرد که دوفوریت آن مصوب شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: دولت در این لایحه پیشنهاد داده بود که در صورت نبود گواهی اسقاط و توقف تولید، اجازه داده شود که خودروهای تولیدی شماره‌گذاری شود. اما تولیدکنندگان یک درصد از قیمت خودرو را به حساب صندوقی واریز کنند تا منابع به دست آمده صرف نوسازی موتورسیکلت و خودروهای فرسوده شود که در کمیسیون صنایع و معادن عدد یک درصد به ۱.۵ درصد افزایش یافت.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: دولت لایحه یک فوریتی برای تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اورآسیا و دولت‌های عضو ارائه کرده بود که این لایحه در کمیسیون بررسی و مصوب شد.
https://zistonline.com/vdciruav.t1ayr2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما