تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : 87021
سه سازمان و هلدینگ دولتی با هدف توسعه ظرفیت‌های معدنی کشور، تفاهم‌نامه امضا کردند.
امضای تفاهم‌نامه سه سازمان دولتی برای توسعه معادن
به گزارش زیست آنلاین، سازمان اقتصادی کوثر، شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و صندوق بازنشستگی فولاد کشور با هدف حضور مؤثر در معادن فراسرزمینی، سرمایه گذاری در تکمیل زنجیره ارزش در حوزه معادن و مولد سازی ظرفیت‌های سه جانبه، تفاهم‌نامه امضا کردند.
در این نشست ناصرفخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با یادآوری فرامین و منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه ویژه به ظرفیت‌های اقتصادی معادن گفت: مدت هاست بدنه کارشناسی هر سه مجموعه برای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه توسعه سرمایه گذاری در ظرفیت‌های معدنی و توسعه زنجیره ارزش و چرخه سازی در حوزه معدن در حال مذاکره و تعاملند.

وی همچنین افزود: سازمان اقتصادی کوثر با مالکیت بزرگترین پهنه‌ها و محدوده‌های معدنی در کشور با انعقاد این تفاهم‌نامه به دنبال توسعه سرمایه گذاری چند جانبه داخلی و خارجی در راستای افزایش سطح خدمت رسانی به جامعه هدف است.
در ادامه ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با پر اهمیت خواندن شیوه‌های تعاملی در حوزه‌های اقتصادی و ضرورت تعریف اهداف مشترک اظهار داشت: امروزه یکی از رویکردهای جدی در الزامات توسعه، به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها مخصوصاً در بین نهادها است.

وی در ادامه بیان کرد: به طور طبیعی مجموعه ها، همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها را یکجا در اختیار ندارند، بر این اساس تفاهم نامه پیش رو با تعریف هدف مشترک، زمینه توسعه سرمایه گذاری‌ها در حوزه معدن و زنجیره آن و مولدسازی در بخش‌های دیگر را فراهم می‌آورد.
حسین عامریان مدیرعامل موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی فولاد کشور نیز در این نشست گفت: هم افزایی حلقه مفقوده در بالادست و پایین دست فعالیت‌های معدنی بوده است.

وی ادامه داد: ابتکار عمل سازمان اقتصادی کوثر ضمن حذف واسطه‌ها و حاشیه‌ها جلوی خام فروشی را می‌گیرد و باعث توسعه روند فرآوری مواد خام معدنی و ایجاد ارزش افزوده در حوزه معدن می‌شود.

عامریان در نهایت خاطر نشان کرد: عدم ارتباط مستقیم و هم گرایی همواره حلقه مفقوده در اقتصاد معدن بوده است با امضاء و تسریع در اجرای این سند همکاری جبران می‌گردد و به ایجاد ارزش‌های اقتصادی برای کشور منجر می‌شود./ایرنا
https://zistonline.com/vdchzvn6.23nqidftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما