تاریخ انتشار :شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب : 86780
دستگاه بازیافت بخار انبارهای نفت که از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده، این قابلیت را دارد تا تبخیر محصولات نفتی را به فرآورده‌های دیگر تبدیل کند.
دستگاه بازیافت بخار انبارهای نفت ایران‌ساخت شد
به گزارش زیست آنلاین، سیدمحمد سمن‌بوی، عضو هیات مدیره یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با اشاره به اینکه دستگاه بازیافت بخار انبارهای نفت به مسائل زیست محیطی کمک بسزایی می‌کند، گفت: هدر روی انرژی در اثر تبخیر در مراحل مختلف ذخیره‌سازی، انتقال و توزیع فرآورده‌های نفتی، علاوه بر خسارت‌های هنگفت مالی، دارای اثرات مخرب زیست ‌محیطی است.

وی ادامه داد: از این رو در راستای جلوگیری از این آسیب‌ها، دستگاه بازیافت بخارات انبارهای نفت طراحی و ساخته شد. بخشی از فرآورده‌های نفتی در هنگام حمل و تخلیه در جایگاه‌های سوخت و همچنین در هنگام انبار تبخیر می‌شوند که این مساله ضمن هدر رفت فرآورده نفتی باعث وارد شدن زیان مالی به جایگاه‌داران و کشور می‌شود.

سمن‌بوی با بیان اینکه این دستگاه در ایستگاه‌های سوخت‌رسانی  و انبارها نصب می‌شود، اظهار کرد: این محصول یک سیستم تبریدی جذبی است که در دماهای خیلی پایین میعان عمل می‌کند و قادر است بخارات را به بنزین تبدیل کند و نبود آن باعث صدمات و ایجاد بیماری می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان توضیح داد: امروز حمایت‌های لازم در داخل کشور از سوی دستگاه‌ها انجام نمی‌شود و شرکت‌های مربوط به منابع نفتی با وجود این‌که دستگاه بازیافت بخارات انبارهای نفت ایران‌ساخت وجود دارد و یک چهارم نمونه‌های خارجی قیمت دارد، اقدام به تهیه نمونه‌های خارجی می‌کنند و کمکی به توسعه تولید در کشور نمی‌کنند./ایلنا
 
https://zistonline.com/vdciuyav.t1aqv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما