تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب : 86681
دیروز در ساعت‌های میانی اوج مصرف رکورد امسال و سال گذشته مصرف برق رد شد که نشان می‌دهد نسبت به سال گذشته حدود ۳ هزار مگاوات افزایش مصرف داشته‌ایم که باعث شد رکورد مصرف برق کشور شکسته شود.
پایداری شبکه در اوج مصرف برق کشور چگونه حفظ شد؟
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی گفت: امسال وضعیت شبکه برق کشور در شرایط قابل قبولی قرار دارد و این امر به جهت همکاری بسیار خوب هموطنان به خصوص کارمندان ادارات و نهادها می‌باشد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در خصوص طرح تغییر ساعات کاری ادارات گفت: طرح تغییر ساعت کاری ادارات از اقدامات مؤثری بود که امسال برای کاهش مصرف صورت گرفت و رضایت بخش بود.

وی ادامه داد: با شروع زمان اوج مصرف، ساعت کاری ادارات به پایان می‌رسد و وسایل سرمایشی از مدار خارج می‌شود و این امر کمک بسیاری به تأمین برق پایدار برای هموطنان می‌کند.

رجبی مشهدی در خصوص گلایه‌های مردم در سالهای گذشته به جهت انتشار جداول خاموشی گفت: قطعاً برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که شاهد انتشار جداول خاموشی نباشیم و این امر مستلزم همکاری و همراهی بسیار خوب هموطنان می‌باشد. که در این خصوص مشترکان پر مصرف امکان صرفه‌جویی بیشتری خواهند داشت.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به برنامه وزارت نیرو در خصوص بهینه سازی مصرف برق در کشور گفت: با توجه به اینکه وسایل برقی پرمصرف تأثیر بسیاری بر میزان مصرف برق دارند، وزارت نیرو طی برنامه‌ای قصد بهینه سازی مصرف برق از طریق نظارت بر تولیدکنندگان وسایل پربازده دارد، که از این طریق می‌توان ۱۰ هزار مگاوات در مصرف برق صرفه جویی کرد.

وی در پایان تاکید کرد: روشنایی فروشگاه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی از دیگر موارد مهم در مدیریت مصرف می‌باشد و بحث روشنایی فروشگاه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی خصوصاً در شب می‌تواند تأثیر بسیاری در افزایش میزان مصرف برق داشته باشد که طی اطلاع رسانی و اقدامات مؤثری که انجام شد، شاهد کاهش روشنایی کمتر فروشگاه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی نسبت به سال‌های گذشته می‌باشیم. که این امر کمک بسیاری به پایداری شبکه برق کشور و تأمین برق مطمئن برای کلیه هموطنان خواهد نمود.

سخنگوی صنعت برق در خصوص وضعیت برق کشور و میزان مصرف گفت: میزان مصرف برق کشور در روز گذشته به رقم ۶۷ هزار و ۳۱۸ مگاوات رسید. دیروز در ساعت‌های میانی اوج مصرف رکورد امسال و سال گذشته مصرف برق رد شد که نشان می‌دهد نسبت به سال گذشته حدود ۳ هزار مگاوات افزایش مصرف یا ۵ درصد رشد داشته‌ایم که باعث شد رکورد مصرف برق کشور شکسته شود.
 
https://zistonline.com/vdcizqav.t1aqv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما