تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : 86679
وزیر نیرو مصوبه ضوابط بهره‌مندی از برق تجدیدپذیر نیروگاه‌های احداث شده توسط صنایع به‌صورت خود تامین را ابلاغ کرد.
مصوبه ضوابط بهره‌مندی از برق تجدیدپذیر نیروگاه‌های صنایع ابلاغ شد
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان در راستای تسریع در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود به منظور کمک به حذف مشکلات ناشی از کمبود تولید برق در ساعات اوج مصرف، ضوابط بهره‌مندی از برق تجدیدپذیر نیروگاه‌های احداث شده توسط صنایع و سرمایه گذاران به‌صورت خود تامین را به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) ابلاغ کرد.

بنا بر این مصوبه، ساتبا موظف است برای صنایع متقاضی که مایل به تامین تمام یا بخشی از برق مورد نیاز خود از طریق احداث نیروگاه تجدیدپذیر و پاک می‌باشند، پروانه احداث صادر کند.

این مصوبه اضافه می‌کند، ساتبا با همکاری توانیر نسبت به تنظیم قرارداد موضوع این مصوبه به صورت سه جانبه مابین ساتبا، توانیر و متقاضی احداث نیروگاه اقدام می‌کند. همچنین نظارت بر حسن اجرای این مصوبه، تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی مربوطه به ساتبا محول شده است.

بنا بر مصوبه ابلاغی محرابیان، توانیر موظف است طرح‌های اتصال به شبکه مربوطه را ظرف مدت یک هفته بررسی و ضمن تایید با ارائه نقطه نظرات اصلاحی در اخذ مجوز اتصال به شبکه برای نیروگاه‌های دارای پروانه احداث از ساتبا مساعی لازم را به عمل آورد.

در این ابلاغ، توانیر موظف به انجام تمامی تمهیدات لازم به‌منظور ترانزیت و تحویل برق هموار به مشترکان در نقطه مصرف بر اساس تولید نیروگاه است.

بر این اساس، صنایع می‌توانند جهت تامین بخشی از انرژی برق موردنیاز خود نسبت به احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر اقدام کنند و معادل انرژی غیر یکنواخت تولید شده توسط این نیروگاه‌ها، انرژی یکنواخت از طریق شبکه سراسری برق دریافت کنند.
https://zistonline.com/vdcf1vdc.w6dveagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما