تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 86673
مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران از برنامه‌ریزی برای کاهش سوزاندن گازهای ارسالی به مشعل تا پایان دولت سیزدهم خبرداد.
کاهش گازسوزی در مشعل‌ها تا پایان دولت سیزدهم
به گزارش زیست آنلاین، از وزارت نفت، عباس رزمی از برنامه‌ریزی برای کاهش سوزاندن گازهای ارسالی به مشعل تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: مشعل‌های موجود در سطح شرکت ملی نفت ایران از ۱۷۰۰ به عدد ۶۷۵ رسیده است.

وی افزود: هر جا که مشعل روشن می‌شود جشن می‌گیرند زیرا به مرحله تولید رسیده‌اند اما پس از مدتی آن مشعل در حوزه کاستن از مقدار گازسوزی و در حوزه آلایندگی‌های آن، همچنین برای انتقال گاز مشعل به شبکه باید تحت کنترل قرار گیرد.

به گفته مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران، در حوزه دریا از جمله سواحل عسلویه، خارک، سیری، لاوان و مناطق نفت‌خیز با گاز ترش سروکار داریم که انتشار گاز سولفید هیدروژن موضوعب جدی است. هرچند از نگاه عملیاتی، در پس هر تولیدی به ناچار گازسوزی در مشعل به‌وجود می‌آید.

رزمی گفت: این مسئله در سطح صنعت نفت به لحاظ جلوگیری از این ثروت‌سوزی دغدغه‌ای چهار دهه‌ای است اما هدف‌گذاری وزارت نفت به سرانجام رساندن این موضوع تا پایان دولت سیزدهم است.

بر اساس این گزارش، بخش زیادی از گازهای همراه نفت که در فرآیند تولید نفت به دست می‌آید، به دلیل نبود تأسیسات لازم برای استفاده، در مشعل سوزانده می‌شوند، اقدامی که افزون بر آلودگی محیط زیست‌، خسارت فراوان مالی‌ برجا گذاشته است./
https://zistonline.com/vdcjtmeo.uqemazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما