تاریخ انتشار :شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : 86634
یک استارتاپ مستقر در بوستون به نام Alsym Energy باتری قابل شارژی را معرفی کرده که به طور بالقوه با هزینه‌ای بسیار کمتر می‌تواند عملکردی مشابه با باتری‌های لیتیوم یونی ارائه کند. طبق گزارش‌های منتشر شده، باتری جدید با استفاده از مواد ارزان قیمت در دسترس مانند منگنز و اکسید فلز و بر پایه آب ساخته شده است.
طراحی باتری ارزانتر از مدل لیتیومی و مبتنی بر آب
طراحی باتری ارزانتر از مدل لیتیومی و مبتنی بر آب
به گزارش زیست آنلاین، باتری‌های لیتیوم یونی اولین بار حدود 30 سال پیش وارد بازار شدند و از آن زمان تاکنون قیمت آن‌ها حدود 97 درصد کاهش یافته است.

با این وجود، استفاده از این باتری‌ها در مواردی مانند خودروهای برقی هزینه بسیار زیادی به همراه دارد.

به همین منظور این استارتاپ، نوع متفاوتی از باتری‌های قابل شارژ را توسعه داده که هزینه‌ها را به نصف کاهش می‌دهد و همچنین برخی معایب باتری‌های فعلی مانند آتش گرفتن را برطرف کرده است.

قابلیت‌های طراحی باتری جدید

در حال حاضر، بسیاری از خودروسازان با پیروی از تسلا، خودروهای برقی لوکس وارد بازار می‌کنند. اما این استارتاپ قصد دارد تا با فناوری خود، شرکت‌های تولیدکننده از جمله یک شرکت خودروسازی هندی را به ساخت خودروهای برقی ارزان‌تر توانمند کند. طبق توضیحات ارائه شده، همچنین از این باتری‌ها می‌توان در کشورهای در حال توسعه برای ذخیره انرژی خورشیدی استفاده کرد.

«کریپا واراناسی»، استاد مهندسی مکانیک در MIT که پنج سال گذشته را با این استارتاپ برای توسعه باتری سپری کرده، توضیح می‌دهد: ما [در طراحی باتری خود] به معیارهای مختلفی نگاه کرده‌ایم: باید فراوان باشد. باید کم هزینه و به راحتی قابل بازیافت باشد. باید از چالش‌های زنجیره تامین جلوگیری کند.

استارتاپ Alsym Energy برای توسعه این باتری از سرمایه‌گذارانی مانند Helios Climate Ventures مبلغ 32 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است.

به گفته تیم سازنده، طراحی جدید، همچنین عملکردی مانند باتری‌های لیتیوم ارائه می‌کند، اما برخلاف آن‌، قابل اشتعال نیستند. این امر نیز باعث صرفه‌جویی در هزینه می‌شود، زیرا برای جلوگیری از آتش‌سوزی آن‌ها نیازی به استفاده از نوعی حفاظت خاص وجود ندارد.

در نهایت، Alsym Energy قصد دارد تا در اوایل سال 2023 آزمایش بتای این باتری را با خودروساز هندی آغاز کند. همچنین اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تولید انبوه آن‌ها تا سال 2025 آغاز می‌شود. هرچند این طراحی باتری در موارد بسیار زیادی می‌تواند استفاده شود اما این شرکت روی دسترسی آن برای بازارهای کم درآمد متمرکز است.
https://zistonline.com/vdcgt397.ak93w4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما