تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : 86531
به دنبال اعمال محدودیت‌های برق صنایع و ابلاغ محدودیت‌های واحدهای فولادسازی، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نسبت به این محدودیت‌های برق فولادسازان معترض شده و ضمن تاکید صریح بر اینکه بایستی خاموشی‌ها در همه صنایع و با برنامه کارشناسی اعمال شود، در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت، خواستار اصلاح محدودیت‌های تامین برق کارخانه‌های فولادی شده است.
اعتراض انجمن فولاد به محدودیت برق فولادسازان
به گزارش زیست آنلاین، در پی ابلاغ محدودیت‌های مصرف برق به صنایع فولادی و تولیدکنندگان بزرگ فولاد کشور، سید رسول خلیفه‌سلطانی- دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران- ضمن اینکه معتقد است بایستی با تدابیر کارشناسی، محدودیت تامین برق در کشور بین همه صنایع توزیع شود تا کارخانه‌های فولادی کشور متحمل خسارات کمتری شوند، بخشنامه‌های صادره از طرف شرکت‌های برق منطقه‌ای به هر یک از تولیدکنندگان فولاد کشور را خلاف انتظار دانسته و نسبت به سه ماه تعطیلی کارخانه‌های تولیدکننده فولاد به‌ویژه در بخش خصوصی هشدار داده است.

وی در نامه خود به سیدرضا فاطمی امین (وزیر صنعت، معدن و تجارت) آورده است:

"همانگونه که مستحضر هستید در سال ۱۴۰۰، فولاد ایران حدود شش میلیون تن از برنامه هدف‌گذاری شده خود عقب افتاد که این امر موجب تحمیل زیان حدود چهار میلیارد دلاری به اقتصاد این صنعت شد و عمده دلیل آن، محدودیت‌های انرژی در صنعت فولاد بود.

با توجه به اینکه عمده بار خاموشی‌های سال گذشته را فولاد سازان به دوش کشیدند، در سال جاری انتظار می‌رفت با اتخاذ تدابیر کارشناسی، محدودیت تامین برق در کشور بین همه صنایع توزیع شود تا کارخانه‌های فولادی کشور متحمل خسارات کمتری شوند. لیکن بخشنامه‌های صادره از طرف شرکت‌های برق منطقه‌ای به هر یک از تولیدکنندگان فولاد کشور، متاسفانه خلاف این انتظار را روایت می‌کند؛ به گونه‌ای که تقریباً تمام کارخانه‌های تولیدکننده فولاد به‌ویژه در بخش خصوصی حدودا سه ماه تعطیل خواهند شد.

 در پیگیری‌های انجام شده نیز اعلام می‌شود، این محدودیت‌ها با توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت اعمال شده است که اگر چنین باشد، جای تعجب و تاسف فراوان دارد! جای سوال اساسی است که چرا دیماند خریداری شده هر یک از کارخانه‌های تولیدی مبنا قرار نگرفته و میزان مصرف، آن هم در شرایط رکود بازار در اسفند ۱۴۰۰، مبنای اعمال محدودیت قرار گرفته است؟

همانگونه که به خوبی واقف هستید، کاهش تولید فولاد موجب افزایش قیمت محصولات پایین دستی نظیر لوازم خانگی، لوله و پروفیل،   ساختمان و حتی خودرو خواهد شد؛ لذا با عنایت به لزوم تنظیم بازار داخلی و در عین حال توسعه صادرات فولاد کشور در شرایط تحریمی و نیاز ارزی کشور، خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید که نسبت به اصلاح فوری محدودیت‌های اعمالی فوق اقدام شود. بدیهی است همچون گذشته این انجمن آماده مشارکت در مطالعات کارشناسی به منظور مدیریت منصفانه محدودیت‌های جبری تامین انرژی کشور در جهت کاهش خسارت وارده به تولیدکنندگان خواهد بود. "

شایان ذکر است که بر اساس ابلاغیه‌های صادر شده، مصرف برق واحدهای فولادی در بازه زمانی ۱۵ خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه با محدودیت مصرف طبق جدول مشخص ابلاغی شرکت‌های برق منطقه‌ای روبرو خواهد بود. ضمن اینکه شرکت‌های برق هشدار داده‌اند مطابق مصوبه کاهش مصرف برق صنایع، در صورت عدم رعایت سهیمه‌های ابلاغی توسط مشترکان، علاوه بر افزایش بهای برق تا دوبرابر تعرفه موجود، برای مصرف برق مازاد بر سهیمه تعیین شده، با اعلام قبلی، نسبت به قطعی برق واحد اقدام خواهد شد.
https://zistonline.com/vdccspq4.2bqe18laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما