تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : 86520
سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر شبکه برق کشور بدون مشکل و پایدار است و مشکلی برای تامین برق وجود ندارد، ولی ممکن است در برخی نقاط شاهد خاموشی‌های مقطعی باشیم.
علت خاموشی‌های پراکنده چیست؟
به گزارش زیست آنلاین، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه روز گذشته مصرف برق کشور در زمان اوج مصرف به مرز ٦٠ هزار مگاوات رسیده که عدد بسیار بزرگی است، اظهار کرد: این رقم از آخرین زمان اوج مصرف سال گذشته ۵۰۰۰ مگاوات بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه توانستیم با نیروگاه‌هایی که در مدار تولید بودند این تقاضا را تامین کنیم و خاموشی در کشور رخ نداده است و اگر مدیریت مصرف نیز صورت بگیرد می‌توانیم این چالش را پشت سر بگذاریم.

رجبی با اشاره به علت خاموشی‌های پراکنده در کشور، گفت: ممکن است علت این خاموشی‌ها حادثه یا بروز مشکلات فنی باشد، ولی محدودیت یا مشکل شبکه برق نیست.

وی اظهار کرد: از مشترکین تقاضا می‌شود با توجه به رشد مصرفی که رخ داده از وسایل پرمصرف یا روشن کردن همزمان دو وسیله پرمصرف در زمان اوج مصرف پرهیز کرده و از دور کند کولرها استفاده کنند.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به برخورد جدی با ادارات، اظهار کرد: هر کدام از سازمان‌ها و ادارات میزان مصرف خود را مدیریت نکنند حتما در نوبت اول اخطار و بعد قطع خواهیم کرد و تا بالاترین مقام سازمان تعهد ندهد وصل نخواهیم کرد.
https://zistonline.com/vdcawmna.49niu15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما