تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : 85769
۸۰ درصد پروژه های وزارت نیرو در بودجه ۱۴۰۰ فاقد مجوزهای قانونی بوده اند

پروژه های فاقد مجوز محیط زیستی در بودجه 1401 جایی نخواهند داشت/نامه نگاری مجلس، سازمان محیط زیست و سازمان برنامه

اختصاصی زیست آنلاین
زیست آنلاین: جلیل مختار نماینده آبادان در مجلس طی نامه ای به علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به قرار گرفتن بسیاری از پروژه های فاقد مجوز در بودجه سال گذشته مرتبط با وزارت نیرو و مسکن و راه و شهر سازی در خواست کرد به هر شکل ممکن از قرار گرفتن پروژه های فاقد مجوز محیط زیستی در بودجه سال آینده جلوگیری گردد.
پروژه های فاقد مجوز محیط زیستی در بودجه 1401 جایی نخواهند داشت
پروژه های فاقد مجوز محیط زیستی در بودجه 1401 جایی نخواهند داشت
به گزارش زیست آنلاین، جلیل مختار نماینده آبادان در مجلس طی نامه ای با موضوع بررسی مکانیزم های جلوگیری از قرار گرفتن پروژه های فاقد مجوزهای قانونی در بودجه ۱۴۰۱خطاب به علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با وجود گذشت نزدیک سه سال از ابلاغ سیاست های کلان رهبری مبنی بر اصلاح ساختار بودجه؛ متاسفانه مسئولان و نمایندگان ادوار و کنونی نتوانسته اند خط‌مشی تعیین شده مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۷ را به عنوان راهبرد اصلی دولت برای بودجه‌ریزی عملی کنند ؛ به گونه ایی که در بودجه سال گذشته نزدیک به ۸۰ درصد پروژه های وزارت نیرو در بودجه ۱۴۰۰ فاقد مجوزهای قانونی از جمله مجوز محیط زیستی بوده اند

وی با ابراز تاسف نوشت: شوربختانه با لابی و سفارش بسیاری از پروژه های فاقد مجوز محیط زیستی در سنوات گذشته در ردیف های بودجه نشسته اند.

وی یاداوری کرد: البته این تخلف محدود به وزارت نیرو نبوده است و سایر وزارت خانه ها نظیر مسکن و راه و شهر سازی نیز در این مسیر وزارت نیرو را تنها نگذاشته اند.

نمایند آبادان در مجلس از زئیس سازمان محیط زیست درخواست کرد: با توجه به آغاز فصل تدوین بودجه سال آینده؛ به منظور تسری سیاست های کلان محیط زیستی رهبری در حوزه محیط زیست ترتیبی اتخاذ فرمائید تا با تعامل با سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه های مرتبط به هر شکل ممکن از قرار گرفتن پروژه های فاقد مجوز محیط زیستی در بودجه سال آینده جلوگیری گردد.
 
نامه سلاجقه به میرکاظمی در واکنش به نامه نماینده مجلس

رئیس سازمان محیط زیست پس از دریافت نامه که به تاریخ 5 ابان نگاشته شده، طی نامه به رئیس سازمان برنامه خواسته، تا از تخصیص هر گونه بودجه به پروژه هایی که فاقد مجوزهای لازم هستند جلوگیری به عمل آید.

رئیس سازمان محیط زیست در انتهای نامه تاکید کرده این سازمان با متوقف نمودن اینگونه پروژه ها، هر گونه مسئولیتی در قبال حیف و میل احتمالی بیت المال در این خصوص را از خود سلب خواهد نمود.

تصویر نامه




 
https://zistonline.com/vdceof8v.jh8npi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما