تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 85635
تحلیل های رویترز نشان می دهد غول های خودروسازی بزرگ دنیا برنامه ریزی کرده اند تا سال 2030 بیش از 500میلیارد دلار برای خودروهای برقی و باتری ها سرمایه گذاری داشته باشند.
سرمایه گذاری نیم تریلیون دلاری غول های خودروسازی برای تولید خودروی برقی
سرمایه گذاری نیم تریلیون دلاری غول های خودروسازی برای تولید خودروی برقی
به گزارش زیست آنلاین، تحلیل ها رویترز نشان می دهد که سرمایه گذاری های خودروسازهای بزرگ دنیا برای کنار گذاشتن سوخت های فسیلی توسط خریداران خودرو و رسیدن به اهداف کربن زدایی خود در دنیا در حال افزایش است.

در کمتر از سه سال گذشته آنالیز مشابهی توسط رویترز انجام شده بود که نشان می داد خودروسازها برای خودروهای برقی و تکنولوژی های مربوط به انها نزدیک به 300 میلیارد دلار سرمایه اختصاص خواهند داد.

اما فشار از سوی کشورهای دنیا از نروژ گرفته تا چین و رسیدن به اهداف کربن صفر در شهرهایی چون لندن و پاریس باعث شد است که این خودروسازها میزان سرمایه گذاری برنامه ریزی شده خود را برای خودروهای برقی و تکنولوژی های مربوط به این خودروها افزایش دهند.

در آخرین آنالیز انجام شده مشخص شده است که سرمایه گذاری 515 میلیارد دلار در 5 تا 10 سال آینده برای توسعه و ساخت خودروهای باتری دار و کنار گذاشتن موتورهای احتراق داخلی مسلم شده است.

با این حال هنوز هم بر سر تمایل مصرف کنندگان برای خرید خودروهای تماما برقی بدون ایجا مشوق های لازم تردیدهایی وجود دارد./انرژی امروز https://zistonline.com/vdcgn397.ak9nw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما