تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب : 85562
دکتر سلاجقه در اجلاس آب و هوایی گلاسگو تاکید کرد؛

برنامه بلندپروازانه ایران برای مقابله با پیامدهای تغییرات اقلیمی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اجلاس آب و هوایی گلاسگو با انتقاد از اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، گروگان گرفتن امور اقتصادی برای اهداف سیاسی را تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران نامید و گفت: این اقدامات تلاش‌های جهانی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را نیز تضعیف می‌کند.
برنامه بلندپروازانه ایران برای مقابله با پیامدهای تغییرات اقلیمی
برنامه بلندپروازانه ایران برای مقابله با پیامدهای تغییرات اقلیمی
به گزارش زیست آنلاین، دکتر علی سلاجقه که در بیست و ششمین نشست تغییرات آب وهوایی سازمان ملل متحد سخن می‌گفت، در ابتدای سخنان خود، با اشاره به علاقه رئیس جمهوری ایران به موضوعات محیط زیستی، تاکید کرد: جناب آقای دکتر محمد ابراهیم رئیسی، نه تنها به دلیل علاقه شخصی خود به تغییرات اقلیمی و مسائل زیست‌محیطی، بلکه به‌خاطر ضرورت های حقوقی بر اساس قوانین و مقررات داخلی ایران برای حمایت از حقوق جمعی برای بهسازی و حفاظت از محیط زیست ملت ایران بسیار مایل به حضور در این اجلاس بودند. با این وصف از طرف او مایلم بهترین آرزوها را برای موفقیت این کنفرانس ابراز نمایم.

معاون رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری و همچنین از مقابله با تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین، گفت: دولت و سازمان محیط زیست ایران که ریاست آن در سطح معاون رئیس جمهور است، برای مقابله با پیامدهای تغییرات اقلیمی یک برنامه ملی بسیار بلندپروازانه را مد نظر قرار داده است.

وی در ادامه گفت: وقتی صحبت از همکاری‌های بین المللی و همه ذینفعان در سطح جهان به میان می آید، متاسفانه کشور من با مانعی به نام تروریسم اقتصادی روبرو است.

سلاجقه با اشاره به تردیدها در مجلس شورای اسلامی نسبت به توافقنامه پاریس تاکید کرد: سؤال آنها این است که اگر جمهوری اسلامی ایران به عضویت کامل معاهده پاریس درآید، در حالیکه تحریم ها یا اقدامات قهری یک جانبه اعمال می شود، اگر قادر به دریافت هیچ گونه کمک مالی یا فنی از جامعه بین المللی نباشد، چگونه می تواند به تعهدات خود عمل کند.

وی تاکید کرد که این سوال هم‌چنان بی پاسخ مانده و خطاب به حاضران در جلسه گفت: چرا اقدامات قهری بی بصیرت بر کشور من و تعداد کمی از دیگر کشورها اعمال می شود، که نه تنها رنج را بر ملتی تحمیل می کند بلکه تلاش های جهانی به نفع بشریت برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی را نیز تضعیف می کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: این داستان طولانی غم انگیز گروگان گرفتن امور انسانی برای اهداف سیاسی توسط عده ای قلیل است./پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست
https://zistonline.com/vdcf0tdc.w6dtvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما