تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : 85556
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: موضوع محیط‌زیست یکی از چالش‌های امروزه جهان است.
بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ازجنگل‌های زاگرس با خشکیدگی و زوال مواجه است
بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ازجنگل‌های زاگرس با خشکیدگی و زوال مواجه است
به گزارش زیست آنلاین، مهرداد فتحی بیرانوند در جلسه شورای شهر خرم‌آباد اظهار کرد: موضوع محیط‌زیست یکی از چالش‌های امروزه جهان است و مشکلات زیست‌محیطی امروز حاصل زیاده‌خواهی‌ها و بی‌مهری‌های بشر در گذشته نسبت به موضوع محیط‌زیست است.

وی تصریح کرد: موضوع محیط‌زیست تنها مربوط به سازمان حفاظت محیط‌زیست نیست و بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی همه ما وظیفه داریم که به محیط‌زیست نگاه ویژه داشته باشیم و به صراحت گفته شده است که محیط‌زیست مربوط به این نسل و نسل‌های آینده است و همه ما در برابر این موضوع مسئولیت داریم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اشاره به اینکه دوسوم کشور ما را کویر تشکیل داده است و تنها یک‌سوم آن مراتع جنگلی و کوهستانی زاگرس و البرز است، خاطرنشان کرد: همین یک‌سوم نیز با مشکل مواجه است و از ۶ میلیون هکتار جنگل‌های زاگرس بیش از ۱ میلیون ۲۰۰ هزار هکتار با خشکیدگی و زوال مواجه بوده که متأسفانه از این مقدار ۶۰۰ هزار هکتار آن در استان لرستان است و این یک هشدار جدی جهت مراقبت از محیط‌زیست است.

فتحی بیرانوند با اشاره به وضعیت محیط‌زیست شهری در خرم‌آباد اضافه کرد: شهر خرم‌آباد علیرغم پتانسیل‌های که از لحاظ اقلیمی و شرایط جغرافیایی دارد متأسفانه به خاطر کم‌توجهی به مسائل زیست‌محیطی و بهداشتی در حوزه شهری نتوانسته از این پتانسیل به نحو احسن استفاده کند.

وی با اشاره به موضوع زباله‌ها که دغدغه اعضای شورای شهر خرم‌آباد بود، بیان کرد: موضوع زباله یک چاقوی دو لبه است که یک‌ سمت سبب آلودگی و از سوی دیگر به طلای کثیف معروف است و می‌تواند به‌عنوان یک سرمایه جهت بالا بردن اقتصاد شهر مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان اظهار کرد: متأسفانه به خاطر عدم توجه به موضوعات مربوط به زباله مانند بحث تفکیک زباله از مبدأ و انتقال و دفن اصولی زباله، این موضوع به یک چالش و معضل زیست‌محیطی تبدیل شده که سلامت مردم را به مخاطره انداخته است.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر بر اساس برنامه پنجم موظف به تفکیک زباله از مبدأ هستند افزود: در لرستان شهرهای خرم‌آباد و بروجرد شامل این قانون می‌شوند که متأسفانه در این موضوع اقدام خاصی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: ساماندهی و بی‌خطر سازی پسماندهای پزشکی در سطح شهر خرم‌آباد به‌خوبی انجام می‌شود و با محدود مراکزی که قوانین پسماند در این حوزه را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد شد.ایسنا
https://zistonline.com/vdciqwav.t1aww2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما