تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : 85411
دبیر ستاد ملی سیاستگذاری پدیده گرد و غبار خواستار شد

ارایه برنامه‌های مدون از سوی اعضای کارگروه ملی گرد و غبار

اولین جلسه کارگروه تخصصی ملی پدیده گرد و غبار روز گذشته برگزار شد و دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار- خواستار ارائه برنامه‌های مدون از سوی اعضای کارگروه به‌عنوان نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در چارچوب آیین‌نامه ابلاغی هیئت وزیران شد.
علی محمد طهماسبی بیرگانی
علی محمد طهماسبی بیرگانی
به گزارش زیست آنلاین، اولین جلسه کارگروه تخصصی ملی  با هدف بررسی آیین‌نامه هماهنگی پیشگیری و مدیریت پدیده گرد و غبار مصوب هیئت وزیران مورخ 12 خردادماه سال جاری با سه دستورکار بررسی وظایف مندرج در ماده ۳ ، تصمیم‌گیری در خصوص نحوه پیگیری وظایف محوله، بررسی و تعیین گروه‌های کاری موضوع تبصره ماده۳ و بررسی و نحوه تحقق وظایف پیش‌بینی شده در آیین‌نامه در خصوص هر یک از دستگاه‌های عضو برگزار شد.

در این جلسه علی محمد طهماسبی بیرگانی - دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار- به بیان کلیاتی در خصوص مواد آیین‌نامه و تکالیف تعیین شده دستگاه‌ها پرداخت و خواستار ارائه برنامه‌های مدون از سوی اعضای کارگروه به‌عنوان نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در چارچوب آیین‌نامه ابلاغی هیئت وزیران شد.

در ادامه کلیه اعضای کارگروه به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص چگونگی تبیین وظایف محوله پرداختند و با نظر اعضای کارگروه مقرر شد در جلسه‌ای با عنوان جلسه آسیب‌شناسی به نقاط قوت و ضعف عملکرد آیین‌نامه پیشین با هدف بهبود عملکرد آیین‌نامه فعلی پرداخته شود.  

همچنین اعضای کارگروه با توجه به حجم کاری بالا و تعدد اعضای جلسه خواستار تخصصی‌تر شدن جلسات در قالب گروه‌های کاری تخصصی شدند. بر این اساس پیشنهاد شد گروه‌های کاری تخصصی با عنوان گروه کاری مطالعات، پژوهش و اطلاع‌رسانی، گروه کاری فنی- اجرایی و گروه کاری بین‌الملل به منظور پیشبرد اهداف تخصصی آیین‌نامه تشکیل و تکالیف دستگاه‌ها در هر گروه کاری ساماندهی و تعیین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علاوه‌بر این مقرر شد سیاست‌ها و تصمیمات اخذ شده در کارگروه تخصصی ملی، در کمیته ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار متشکل از معاونان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های عضو ستاد به تصویب برسد و به دستگاه‌های ذی‌ربط جهت اجرا ابلاغ شود و توسط دبیرخانه ستاد ملی مورد پایش و ارزیابی قرار بگیرد و نتایج اقدامات مطابق با آیین‌نامه مذکور به هیئت وزیران منعکس شود.
https://zistonline.com/vdciz5av.t1awz2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما