تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 84343
محاسبات جدید نشان می دهد افزایش سطح آب دریاها به دلیل گرمایش جهانی 30 درصد بیشتر از آن چیزی است که قبلا تصور می رفت.
ذوب یخهای قطبی سطح آب دریاها را بیشتر از آنچه قبلا تصور می‌شد بالا می‌آورد
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از هاروارد در مطالعات قبلی میزان افزایش سطح آب دریاها به دلیل صفحه یخی غرب شمالگان به شدت دست کم گرفته شده است و این بدان معنی است که بالا آمدن سطح آب دریاها از آن چیزی که تاکنون تصور می شد بسیار بیشتر خواهد بود.

محققان دانشگاه هاروارد در گزارشی که در ژورنال ادونسز ساینس منتشر کرده‌اند محاسبات جدیدی از آنچه که مکانیسم آتشفشانی آب عنوان شده، منتشر کرده اند.

این مکانیسم زمانی رخ می دهد که با ذوب شدن یخ های و کاهش وزن کلی صفحه یخی بسترهای زیر آب بالا می آیند. این مواد بستری آب را به مناطق اطراف خود می راند و درنتیجه سطح آب دریا بیشتر بالا می آید.

محاسبات جدید نشان می دهد که اگر تمامی این صفحه یخ ذوب شود، در هزار سال آینده، باید به متراژ بالا آمدن سطح آب دریاها 3 متر دیگر هم اضافه کنیم.

دانشمندان می گویند اگر تمامی صفحه یخی غرب شمالگان ذوب شود میزان کل بالا آمدن سطح آب دریاها را باید 30 درصد بیشتر حساب کنیم.

اما موضوع فقط این نیست که نتایج این ذوب یخ ها در هزار سال آینده دیده خواهد شد، بلکه مسئله سر این است که با ذوب صفحه یخی شمالگان غربی، مکانیسم آتشفشانی آب باعث خواهد شد تا انتهای قرن حاضر میزان بالا آمدن سطح آب دریاها 20 درصد افزایش یابد./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcbffbw.rhbaapiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما