تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : 84173
زیست آنلاین: اپل صندوق سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری را برای حذف انتشار کربن از جو و حمایت از جنگلداری پایدار و ایجاد بازده مالی برای شرکت ها طراحی کرده است.
صندوق 200 میلیون دلاری اپل، برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و رونق بخشیدن به تجارت
به گزارش زیست آنلاین، این صندوق با عنوان “صندوق بازیابی”، با هدف حذف سالانه 1 میلیون تن دی اکسید کربن از اتمسفر، که معادل سوخت مصرفی سالانه بیش از 200 هزار اتومبیل سواری است، راه اندازی شده است.

این پروژه همچنین با نشان دادن توانایی سودآوری از سرمایه گذاری در محیط زیست می تواند الگوی مهمی برای سایر شرکت ها باشد.

لیزا جکسون، معاون رئیس محیط زیست، سیاست و ابتکارات اجتماعی اپل در مصاحبه ای با CNN گفت: داشتن ایده بازگشت، برای کره زمین مهم است. زیرا اگر واقعاً می خواهید مشاغل درگیر شوند، اگر می خواهید تجارت واقعاً تغییر رویکرد داده و این کار را انجام دهند، باید به این دلیل باشد که بازدهی برای آن سرمایه گذاری وجود داشته باشد.

صندوق بازیابی، با سرمایه گذاری در توسعه و حفظ "جنگل های کاربردی" پایدار که هم کربن را از جو خارج می کند و هم از درختان آن هاآ برای مصالح ساختمانی، کاغذ و سایر مصارف استفاده می شود، بازدهی خواهد داشت.

به عنوان مثال، بسته بندی های اپل از سال 2017 کاملاً از الیاف چوبی بکر و از جنگل های کاربردی با مسئولیت پذیری مدیریت شده ساخته شده اند، همان نوعی که این شرکت قصد دارد از طریق صندوق سرمایه گذاری کند.

صندوق بازیابی براساس تعهدات قبلی اپل با هدف مبارزه با تغییرات آب و هوا بنا شده است.

این شرکت گفته است که از سال 2018، فروشگاه ها، مراکز داده و دفاتر سازمانی بطور 100 درصد با انرژی پاک کار می کنند.

این شرکت همچنین در حال تغییر موادی است که با آن محصولاتی که بیشتر با محیط زیست سازگار هستند، تولید کند و تا سال 2030، ردپای شرکت های خود در سطح جهان از جمله زنجیره تامین، فرآیندهای تولید و محصولات را کاملاً از نظر کربن خنثی خواهد کرد.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcc1sq4.2bq0m8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما