تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 84008
از این پس اپلیکیشن گوگل مپ رانندگان را به مسیرهایی هدایت می کند که «سازگار با محیط زیست» هستند
گوگل مپ سازگار با محیط زیست می شود
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از رویترز،  گوگل مپ قرار است از این پس رانندگان خودروها را به مسیرهایی بکشاند که از نظر ترافیکی، شیب خیابان و دیگر فاکتور تخمین می زند که خودروها در این مسیرها کربن کمتری تولید می کنند.

گوگل می گوید در ایالات متحده این برنامه امسال راه اندازی خواهد شد و در نهایت برای کمک به مقابله با تغییرات اقلیم چنین سرویسی در دیگر کشورها هم اجرایی خواهد شد.

گوگل می گوید حتی اگر کاربر هم چنین گزینه ای را انتخاب نکند، این مسیرها به صورت دیفالت سازگار با محیط زیست خواهند بود و اگر مسیرهای جایگزین زودتر به مقصد برسند گوگل گزینه ها را ارائه خواهد کرد و کاربر را برای انتخاب مسیر آزاد می گذارد.

این که عوارض جاده ها چه تاثیری بر میزان انتشارات دارند به طور کامل مشخص نیست. اما در مطالعه ای که با شرکت 20 نفر در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا انجام شد، محققان به این نتیجه رسیدند که شرکت کنندگان وقتی می بینند اپلیکیشنی میزان تخمینی از کربن تولیدی را به نمایش می گذارد بیشتر تمایل دارند تا از مسیرهای پیشنهادی این اپلیکیشن ها استفاده کنند.

گوگل می گوید بر آن است که بر مقابله با تغییرات اقلیم بیشتر تمرکز کند. از ماه ژوئن گوگل هشدار به رانندگان درباره عبور از مناطق با انتشارات کم را آغاز کرده است. این مناطق در آلمان، فرانسه، هلند، اسپانیا و بریتانیا قرار دارند./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcjoyeo.uqexyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما