تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 84172
زیست آنلاین: مقامات فیلیپین روز گذشته اعلام کردند هدف خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030، به عنوان تعهد خود در توافق نامه اقلیمی پاریس را به 75 درصد افزایش دادند.
به گزارش زیست آنلاین، مقامات فیلیپین روز گذشته اعلام کردند هدف خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030، به عنوان تعهد خود در توافق نامه اقلیمی پاریس را به 75 درصد افزایش دادند. این در حالی است که هدف قبلی که چهار سال پیش تعیین شده بود، ۷۰ درصد بود.

کارلوس دومینگوئز، وزیر دارایی فیلیپین که رئیس کمیسیون تغییرات آب و هوایی این کشور نیز هست، هدف جدید را "بلند پروازانه" توصیف کرد. در عین حال برخی از فعالان محیط زیست از دولت خواستند اقدامات بیشتری انجام دهد.

طبق توافق نامه پاریس, اجرای ۷۲.۹۲ درصد از تعهدات، منوط به حمایت توسط بودجه آب و هوا، فن آوری ها و توسعه ظرفیت ها توسط کشورهای پیشرفته است.

هدف توافق نامه پاریس که از سال 2016 به اجرا درآمد, تغییر اقتصاد ناشی از سوخت های فسیلی جهان طی چند دهه و کاهش سرعت افزایش دمای کره زمین به زیر 2 درجه سانتیگراد است.

فیلیپین این توافق نامه را در سال 2017 تصویب کرد که به مانیل اجازه دسترسی به منابع مالی صندوق آب و هوای سبز را داد که هدف آن هدایت میلیاردها دلار برای کمک به ملت های فقیر برای مقابله با گرم شدن کره زمین است.

وزارت دارایی در بیانیه ای گفت که 2.71 درصد باقیمانده هدف، باید عمدتا از طریق منابع داخلی اجرا شود.

Greenpeace اما از دولت خواست که اقدامات بیشتری انجام دهد و وزارت انرژی نیز حرکت به سمت انرژی پاک را سرعت ببخشد.

سازمان محیط زیست این کشور در بیانیه ای گفت: به دنبال اظهارات دولت در مورد پیگیری سریع انرژی های تجدیدپذیر و توقف پیشنهادات جدید برای زغال سنگ، بخش انرژی باید اقدامات بیشتری انجام دهد تا سخنان آنها عملی شود.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcb58bw.rhbazpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما