تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : 84163
زیست آنلاین: مقام ارشد محیط زیست اتحادیه اروپا روز گذشته به مقامات برزیل گفت که تعهدات آب و هوایی به روز شده این کشور، فقط با تعهد به رسیدن به انتشار صفر خالص کربن تا سال 2060، سیگنال بدی را ارسال می کند.
به گزارش زیست آنلاین، مانند اکثر کشورهای جهان، برزیل در اواخر سال گذشته تعهد به روز شده ای را تحت توافق اقلیمی نامه پاریس ارائه کرد که به عنوان یک کمک ملی مشخص (NDC) شناخته می شود. اما این کشور ضمن افزودن تعهد انتشار خالص صفر تا سال 2060، اهداف قبلی خود را تا حد زیادی حفظ كرد.

اتحادیه اروپا و ایالات متحده متعهد شده اند تا سال 2050 انتشار خالص همه گازهای گلخانه ای را به صفر برسانند.

ویرجینیج سینکویچیوس، کمیسر محیط زیست اتحادیه اروپا روز چهارشنبه به مقامات ارشد برزیل گفت: عدم افزایش جاه طلبی در NDC به روز شده ارائه شده توسط برزیل در دسامبر 2020، یک فرصت از دست رفته است و سیگنال های بدی را ارسال می کند.

سینکویچیوس گفت: اتحادیه اروپا و جامعه بین المللی انتظار دارند که برزیل جاه طلبی بسیار بالاتری از خود نشان دهد.

کارلوس فرانسا، وزیر امور خارجه برزیل، از تعهد به روز شده دفاع کرد و گفت که آن، تعهد این کشور به توافق پاریس را تأیید می کند.

فرانسا گفت كه كشورهای توسعه یافته نتوانسته اند به وعده های خود برای تأمین بودجه برای كشورهای در حال توسعه که نیاز به جاه طلبی بیشتری دارند، كه شامل تعهد برای جمع آوری سالیانه 100 میلیارد دلار برای تأمین هزینه اقدامات کشورهای در حال توسعه در مورد آب و هوا است، عمل كنند.

وی گفت: متأسفانه تلاش کشورهای در حال توسعه برای انطباق با تغییرات آب و هوایی و کاهش انتشار خود، با افزایش حمایت های مالی بین المللی همراه نبوده است.

کمیسیون اروپا قرار است در تابستان قانونی برای ممنوعیت فروش محصولاتی که مرتبط با جنگل زدایی هستند در اروپا، ارائه کند.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcbf8bw.rhba0piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما