تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 83882
زیست آنلاین: دولت برزیل و دولت آمریکا در حال کار بر روی تغییرات اقلیمی هستند، موضوعی که به نظر می رسد مانع اصلی روابط خوب بین دو کشور باشد.
همکاری اقلیمی برزیل با آمریکا
به گزارش زیست آنلاین، ارنستو آراوخو، وزیر خارجه برزیل گفت: دولت برزیل و دولت بایدن در حال کار بر روی تغییر آب و هوای هستند، موضوعی که به نظر می رسد مانع اصلی روابط خوب بین دو کشور باشد.


جائر بولسونارو، رئیس جمهور راست گرای افراطی برزیل، همسویی نزدیک با دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ایجاد کرده و بی احترامی خود را نسبت به مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی و توافق های بین المللی با وی به اشتراک گذاشته بود.


اما به گفته آراوخو، که بصورت آنلاین در نشست تجارت نیمکره های آمریکا صحبت می کرد، این موارد تغییر کرده است.


آراوخو با اشاره به نشست آب و هوایی COP26 سازمان ملل که قرار است در اواخر سال جاری برگزار شود گفت: چیزی که به عنوان یک مانع در نظر گرفته می شد، کاملاً از دور خارج شده است. ما اکنون به عنوان شرکای اصلی در جهت برگزاری موفق COP26 و اجرای کامل توافق نامه های آب و هوایی با هم کار می کنیم.


آراوخو گفت که وی و ریکاردو سالز، وزیر محیط زیست برزیل، با جان کری، نماینده رئیس جمهور آمریکا در امور اقلیمی و تیمش صحبت کرده اند. وی گفت: هیچ اختلاف فلسفی وجود ندارد. فقط تفاوت در رویکردها است.


آراوخو قبلاً به عنوان یک فرد شکاک به آب و هوا شناخته می شد که نظریه های تغییرات اقلیمی ناشی از فعالیت انسان ها را توطئه مارکسیست خوانده بود.


وی اذعان داشت که جنگل زدایی غیرقانونی در آمازون رخ داده است، که به گفته وی دولت با آن مبارزه می کند.


براساس اطلاعات آژانس تحقیقات فضایی دولت، INPE، جنگل زدایی در جنگل های آمازون برزیل در سال 2020، به بالاترین سطح در 12 سال گذشته رسید.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcirvav.t1apv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما