تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : 83230
زیست آنلاین: گرتا تونبرگ، روز شنبه با حمایت از جو بایدن دموکرات، از رای دهندگان که نگران محیط زیست هستند خواست تا صدای خود را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بلند کنند.
حمایت گرتا تونبرگ از بایدن
 

به گزارش زیست آنلاین، این فعال محیط زیست 17 ساله سوئدی در یک توییت گفت که او هرگز درگیر سیاست احزاب نیست، اما "انتخابات آینده ایالات متحده فراتر از همه اینها است".  

وی در توئیت خود نوشت:"ترامپ از دیدگاه اقلیمی بسیار ناکافی است و مطمئناً بسیاری از شما از کاندیداهای دیگر حمایت می کنید. اما، منظورم این است ... شما می دانید ... لعنت! فقط سازماندهی شوید و همه را به رای دادن به بایدن دعوت کنید."  

تونبرگ، که پس از اعتراض خود در خارج از پارلمان سوئد در سال 2018، جنبش اعتراض اقلیمی جهانی را به راه انداخت، می تواند رأی دهندگان جوان تر را که معمولاً کمتر از آمریکایی های مسن رأی می دهند، تشویق به رای دادن کند.  

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، پس از انتخاب تونبرگ به عنوان چهره سال مجله تایم در سال 2019، این فعال نوجوان را مسخره كرد و در توئیتی نوشت كه وی نیاز دارد "بر روی مشكل مدیریت خشم خود كار کند، سپس با یك دوست به دید یك فیلم قدیمی برود".  

 

ترامپ همچنین با کنایه درباره سخنرانی تونبرگ در نشست آب و هوای سازمان ملل در سال گذشته، که در آن او با عصبانیت به رهبران جهان به دلیل کوتاهی در مقابله با تغییرات اقلیمی مخاطب اعتراض کرد، نوشت: "چطور جرات کردی؟"  

جنبش تونبرگ و جنبش جمعه ها برای آینده، نامزد جایزه صلح نوبل امسال شد که روز جمعه این جایزه به برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اهدا شد.  

ترامپ بر لغو برنامه آب و هوایی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، برای رهایی صنایع انرژی و اتومبیل از هزینه های مقررات محافظت از سلامت و محیط زیست متمرکز شده است، در حالی که بایدن بر زیرساخت های گسترده و جدید سبز تمرکز دارد.  

منبع: Reuters https://zistonline.com/vdcfx0dc.w6dmmagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما