تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : 83855
زیست آنلاین: روسیه روز یکشنبه ماهواره فضایی خود با نام Arktika-M را با هدف نظارت بر آب و هوا و محیط زیست در قطب شمال در میان فشار کرملین برای گسترش فعالیت های این کشور در منطقه، به فضا پرتاب کرد.
پرتاب ماهواره توسط روسیه برای پایش آب و هوا در قطب شمال
به گزارش زیست آنلاین، روسیه روز یکشنبه ماهواره فضایی خود با نام Arktika-M را با هدف نظارت بر آب و هوا و محیط زیست در قطب شمال در میان فشار کرملین برای گسترش فعالیت های این کشور در منطقه، به فضا پرتاب کرد.

قطب شمال در سه دهه گذشته بیش از دو برابر میانگین جهانی گرم شده است و مسکو در تلاش است تا منطقه غنی از انرژی را توسعه دهد و در مسیر دریای شمال سرمایه گذاری کند.

دیمیتری روگوزین، رئیس آژانس فضایی روسكاسموس روسیه ، در پستی در توییتر خود گفت: این ماهواره پس از پرتاب از ایستگاه فضایی بایكونور قزاقستان توسط موشك سایوز با موفقیت به مدار مورد نظر خود رسید.

روسیه قصد دارد ماهواره دوم را در سال 2023 پرتاب کند تا همراه با ماهواره کنونی، شبانه روز بر آب و هوای اقیانوس منجمد شمالی و سطح زمین نظارت و گزارش ارسال کنند.

Arktika-M یک مدار کاملاً بیضوی دارد که از بالای عرض های شمالی می گذرد و به وی امکان می دهد تا مناطق شمالی را برای دوره های طولانی تر قبل از چرخش به زیر زمین کنترل کند.

در مدار راست، ماهواره می تواند هر 15 الی 30 دقیقه قطب شمال را که به طور مداوم توسط ماهواره هایی که بالای مدار استوا گردش می کنند، مشاهده نمی شود، رصد و از آن تصویربرداری کند.

این ماهواره همچنین قادر است سیگنال های اضطرری را از کشتی ها، هواپیماها یا مردم در مناطق دورافتاده به عنوان بخشی از برنامه جستجو و نجات ماهواره ای Cospas-Sarsat دوباره مخابره کند.

میا بنت، جغرافیدان دانشگاه هنگ کنگ، می گوید: "با توجه به اینکه فعالیت های بیشتری در قطب شمال انجام می شود، بهبود توانایی پیش بینی هوا و یخ بسیار مهم است."

https://zistonline.com/vdciwvav.t1apw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما