تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : 83739
زیست آنلاین: موسسه دانشگاه های اروپایی، روز گذشته اعلام کرد هدف اتحادیه اروپا برای رسیدن انتشار صفر خالص تا سال 2050، عواقب ژئوپلیتیکی عمیقی از جمله کاهش درآمد همسایگان صادر کننده نفت و گاز مانند روسیه، الجزایر و لیبی، خواهد داشت.
اثرات برنامه اقلیمی اتحادیه اروپا بر همسایگان
به گزارش زیست آنلاین، طبق تخمین این موسسه، واردات نفت اتحادیه اروپا تا سال 2050 برای رسیدن به اهداف آب و هوایی به 79 درصد مقدار سال 2015 کاهش می یابد. واردات گاز هم تا 67 درصد کاهش می یابد. کشورهای اتحادیه اروپا بیشتر نیاز خود به سوخت فسیلی را از طریق واردات تامین می کنند و به گفته کارشناسان، کاهش شدید واردات، به اقتصاد همسایه ها آسیب می رساند و می تواند برخی از کشورها را از نظر اقتصادی و سیاسی بی ثبات کند.

این محققان که شامل متخصصانی از بروگل و شورای روابط خارجی اروپا بودند گفتند: اتحادیه اروپا باید به عواقب تصمیمات داخلی خود در خارج از این اتحادیه توجه کند.

کاهش مصرف سوخت فسیلی در اروپا می تواند قیمت نفت را کاهش دهد و تولیدکنندگان بزرگی مانند عربستان سعودی را تحت تأثیر قرار دهد.

محققان گفتند که اتحادیه اروپا باید بودجه ای را برای کمک به کشورهای همسایه در متنوع کردن اقتصاد وابسته به هیدروکربن اختصاص دهد. این کار نه تنها به اهداف جهانی آب و هوا کمک می کند، بلکه به صنعت اتحادیه اروپا برای ورود به بازارهای جدید با رشد سریع نیز کمک خواهد کرد.

محققان می گویند در حالی که سیاست های اقلیمی، وابستگی اروپا به سوخت های فسیلی وارداتی را کاهش می دهد، این اتحادیه باید سایر خطرات امنیتی مانند وابستگی به واردات مواد اولیه مورد استفاده در باتری های وسایل نقلیه الکتریکی را نیز کاهش دهد.

نقطه ژئوپلیتیکی دیگر، طرح بروکسل برای اعمال هزینه های کربن بر واردات کالاهای آلوده است که می تواند اقدامات تلافی جویانه کشورهایی مانند چین یا روسیه را به همراه داشته باشد که صادرات فولاد آنها به احتمال زیاد متضرر خواهد شد.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcjhaeo.uqettzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما