تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : 83588
زیست آنلاین: مشخص نیست که توده یخ شناور به قلمرو کوچک انگلیس برخورد خواهد کرد یا خیر ، اما محققان در مورد تهدید اکوسیستم خوشبین هستند.
شکسته شدن توده یخ شناور تهدید علیه حیات وحش جنوب جورجیا را کاهش می دهد
به گزارش زیست آنلاین، توده یخ شناور غول پیکر که به سمت جزیره جورجیا جنوبی در حرکت است، در حال شکسته شدن به قطعات کوچکتر است. این به این معنی است که تهدید کمتری در کمین حیات وحش و اکوسیستم جزیره است.

این توده یخ به چهار قسمت شکسته شده است. اگرچه هنوز مشخص نیست که توده یخ با این قلمرو کوچک انگلیس برخورد می کند یا خیر، اما محققان در مورد خطراتی که حیات وحش محلی را تهدید می کند، خوش بین هستند.

پیش از این، محققان نگران بودند که توده یخ A68a به بستر ساحلی جنوب جورجیا برخورد کند و اکوسیستم زیر آب را آشفته و مسیرهای تغذیه پنگوئن ها و فک ها را مسدود کند.

در 18 دسامبر، جریان های شدید، توده یخ را به تسخیر خود درآوردند. همین امر باعث شد تا هنگام دور شدن از سواحل جنوب غربی جزیره، به دو قسمت تقسیم شده و این تقسیم شدن ادامه دارد.

هم اکنون A68a دارای مساحت 2600 کیلومتر مربع است که نسبت به مساحت قبلی آن یعنی 4200 کیلومتر مربع کاهش چشمگیری داشته است و از نظر اندازه قابل مقایسه با گرجستان جنوبی است.

سه کوه توده کوچکتر که از A68a جدا شده اند، به ترتیب، A68d ،A68e و A68f نام دارند.

تارلینگ می گوید: در حالی که کوه های یخ همچنان به سمت شرق و دور از جزیره شناورند، بسته به جریانات هنوز هم ممکن است به شرق جورجیا برسند.

وی افزود محققانی که طی هفته های گذشته سفر توده یخ A68a را ردیابی کرده اند، طی چند روز آینده مسیر نهایی کوه یخ را تعیین خواهند کرد.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcbwsbw.rhbfwpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما