تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 83193
زیست آنلاین: دانشمندان معتقدند تغییرات نامتقارن بین دمای شب و روز در بسیاری از نقاط جهان عواقب بدی برای گونه های ساکن در آن مناطق دارد.
افزایش دمای شب ها سریعتر از روزها اتفاق می افتد
 

به گزارش زیست آنلاین، بر اساس اولین ارزیابی جهانی در مورد اینکه چگونه گرمایش جهانی تأثیر متفاوتی بر روزها و شب ها دارد، به دلیل بحران آب و هوا، در بسیاری از نقاط جهان، شب ها سریعتر از روزها گرم می شود.
  محققان اعلام کردند که این یافته ها عواقب بدی برای حیات وحش و توانایی انطباق آنها با شرایط بحرانی آب و هوا و همچنین توانایی خنک شدن مردم در شب ها در طول زمان موج های خطرناک گرمایی دارد.
  دانشمندان افزایش دما در شب ها و روزها را در طول 35 سال تا سال 2017 مقایسه کردند. گرمایش جهانی در حال افزایش است، اما آنها دریافتند که در بیش از نیمی از سرزمین های جهان حداقل 0.25 درجه سانتیگراد اختلاف بین افزایش دمای روز و شب وجود دارد.
  در دو سوم این نقاط، به ویژه در اروپا، غرب آفریقا، غرب آمریکای جنوبی و آسیای میانه، شب ها نسبت به روزها با سرعت بیشتری گرم می شوند. اما در بعضی از مناطق، مانند جنوب آمریکا، مکزیک و خاورمیانه، روزها با سرعت بیشتری گرم می شوند.
  این تغییرات نتیجه گرمایش جهانی است که باعث تغییرات در ابرها می شود. در جاهایی که پوشش ابرها افزایش می یابد، در طول روز جلوی نور خورشید گرفته می شود اما ابرها مانند پتو، گرما و رطوبت بیشتری را در شب نگه می دارند.
  این امر منجر به گرمتر شدن شب ها در مقایسه با روزها می شود. در جاهایی که پوشش ابر در حال کاهش است، بیشتر در مناطقی که از قبل خشک هستند، در طول روز نور خورشید بیشتر است که دما را با سرعت بیشتری افزایش می دهد.
  اكوسيستم ها با تعادل بين گونه ها و بسياری از فعاليت هاي بيولوژيكی مانند تغذيه که در زمان هاي خاصي از روز اتفاق می افتند، شکل گرفته است. دانشمندان معتقدند تغییرات نامتقارن بین دمای شب و روز در بسیاری از نقاط جهان عواقب بدی برای گونه های ساکن در آن مناطق و توانایی سازگاری آنها در برابر تغییر اوضاع به دنبال خواهد داشت.
  منبع: Guardian https://zistonline.com/vdcdsf0j.yt0sn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما