تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : 83134
زیست آنلاین: به گفته مقامات برزیل، آتش سوزی که منطقه ای از تالاب های گرمسیری برزیل را که به دلیل حیات وحش منحصر به فرد خود مشهور است ویران کرده است، توسط انسان ها آغاز شده و بوسیله شدیدترین خشکسالی که در 50 سال گذشته بی سابقه بوده، تشدید شده است.
آتش سوزی این بار در تالاب های برزیل
به گزارش زیست آنلاین، به گفته مقامات برزیل، آتش سوزی که منطقه ای از تالاب های گرمسیری برزیل را که به دلیل حیات وحش منحصر به فرد خود مشهور است ویران کرده است، توسط انسان ها آغاز شده و بوسیله شدیدترین خشکسالی که در  50 سال گذشته بی سابقه بوده، تشدید شده است.

تصاویر مارهای سوخته، خوک های خرطوم داری که تا حد مرگ پخته شده اند و جگوارهایی با پنجه های سوخته در منطقه Pantanal در مرکز غربی برزیل، در زمانی که آتش سوزی ها، جنگل های آمازون را نیز ویران می کند، مردم این کشور را وحشت زده کرده است. ابر تاریکی از دوده ناشی از آتش سوزی به سمت سائو پائولو در حرکت است. 

از زمان شروع آتش سوزی ها در ماه ژوئیه، تقریباً یک پنجم این منطقه کم نظیر از بین رفته است. مقامات محلی قول داده اند که مقصرین آتش سوزی را دستگیر کنند.

"مائورو مندس، فرماندار ایالت ماتو گروسو گفت عاملی انسانی باعث آتش سوزی شده است. او قول داد که کسی که مرتکب جرم شده است خواب راحتی نخواهد داشت. 


در 14 سپتامبر، در یک عملیات پلیس فدرال، طی حمله به 5 گاوداری در منطقه دور افتاده Serra do Amolar در جنوب Pantanal و چهار خانه در شهرهای اطراف، دامدارانی که مظنون به آتش سوزی 25 هزار هکتار از جنگل ها بودند، دستگیر شدند.

تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای نشان داد که تا 17 اوت، 67 درصد از آتش سوزی هایی که باعث تخریب 480 هزار هکتار شد، تنها در 9 مکان آغاز شده است که پنج مورد از آنها املاک خصوصی بودند.

وزارت دفاع گفته است که 14 هواپیما و 200 پرسنل در حال کمک رسانی هستند. اما به نظر می رسد رئیس جمهور افراطی، ژائر بولسونارو از این بحران چشم پوشی می کند. اوایل این ماه فیلمی از جلسه هیئت دولت این کشور منتشر شد که نشان می داد زمانی که از بولسونارو و وزرایش در مورد آتش سوزی های پانتانال سوال شد، در حال خندیدن بودند.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdci5zav.t1app2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما