تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 83130
زیست آنلاین: محققان می گویند از بین رفتن 1.9 میلیون کیلومتر مربع از اکوسیستم های دست نخورده، پیامدهای عمیقی برای تنوع زیستی خواهد داشت.
اکوسیستم های بکر در جهان در حال نابودی هستند
به گزارش زیست آنلاین، بر اساس مطالعه جدیدی که نشان داد فعالیتهای انسانی تنها در مدت 13 سال مناطقی به اندازه مکزیک را از وضعیت کاملاً دست نخورده به مناطق کاملاً دست خورد اصلاح شده تبدیل کرده است، مناطق دست نخورده و بکر در سراسر سیاره زمین در مقیاس بسیار بزرگی در حال تغییر هستند.

از دست دادن 1.9 میلیون کیلومتر مربع (735،000 مایل مربع) از اکوسیستم های دست نخورده پیامدهای عمیقی برای تنوع زیستی کره زمین خواهد داشت.

17 دانشمند از شش کشور جهان، با استفاده از تصاویر ماهواره ای، ردپای انسان را در سراسر جهان و چگونگی تغییر آن بین سال های2000 و 2013 بررسی کردند.

این مطالعه نشان داد که وضع تقریباً 20 درصد از سطح زمین خراب تر شده است، در حالی که فشار انسان فقط بر شش درصد از سطح کره زمین کاهش یافته است.

روسیه، کانادا، برزیل و استرالیا بزرگترین مناطق دست نخورده زمین را که 60 درصد از کل مناطق دست نخورده جهان است در اختیار دارند.

حدود 1.1 متر کیلومتر مربع از مناطق بکری که از تصاویر سال 2000 رصد شدند، تحت تاثیر فعالیت انسان ها قرار گرفته بودند.

بر اساس این مطالعه که در مجله One Earth منتشر شده است، دشتها و چمنزارهای گرمسیری بیشترین آسیب را در اثر فشار انسان ها دیدند.

این مطالعه نشان داد که در 221 کشور و منطقه، فقط 26 کشور حداقل نیمی از زمین های خود را بکر نگه داشته اند.

مبع: guardian

https://zistonline.com/vdce7z8v.jh8xxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما