تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : 83073
زیست آنلاین: دانشمندان براساس شواهد فسیلی انقراض های گذشته، تعداد پستاندارانی که احتمالا در این قرن از بین رفته اند را محاسبه کرده اند.
نرخ انقراض گونه های جانوری افزایش خواهد یافت
 

به گزارش زیست آنلاین، پیش بینی آنها نشان می دهد که حداقل 550 گونه به سرنوشت ماموت ها و گربه های دندان شمشیری دچار خواهند شد. آنها می گویند با هر گونه ای که از بین می رود، بخشی از تاریخ طبیعی زمین را از دست می دهیم.
  با این وجود و با وجود این پیش بینی های ناخوشایند، ما می توانیم با افزایش اقدامات حفاظتی، صدها گونه را نجات دهیم.
  تحقیقات جدید که در مجله Science Advances منتشر شده است نشان می دهد که انسان تقریباً به طور کامل مسئول انقراض پستانداران در دهه های گذشته است و اگر در حال حاضر اقدامی انجام ندهیم، نرخ های انقراض در آینده افزایش خواهند یافت.
  توبیاس آندرمن، استاد مرکز تنوع زیستی جهانی گوتنبرگ گفت: با وجود این سناریوی هشدار دهنده، ما می توانیم صدها گونه را با استراتژی های حفاظت هدفمند و کارآمد نجات دهیم. برای دستیابی به این هدف، باید آگاهی جمعی خود را در مورد تشدید بحران تنوع زیستی افزایش دهیم و برای مقابله با این شرایط اضطراری جهانی اقدام کنیم. زمان در حال از دست رفتن است. ما با از دست رفتن هر گونه، بخشی بی نظیر از تاریخ طبیعی زمین را از دست می دهیم.
  دانشمندان مجموعه بزرگ از فسیل ها را جمع آوری کردند که شواهدی از زمان و مقیاس انقراض های اخیر نشان می دهد. شبیه سازی های کامپیوتری آنها، بر اساس وضعیت تهدید کنونی گونه ها، افزایش زیادی را در میزان انقراض ها تا سال 2100 پیش بینی می کند. طبق این مدل ها، انقراض هایی که در قرن های گذشته اتفاق افتاده است، در مقایسه با انقراض های دهه های بعدی، تنها نوک کوه یخ است.
  بازسازی تأثیرات گذشته ما بر تنوع زیستی برای درک اینکه چرا برخی از گونه ها و اکوسیستم ها به ویژه در برابر فعالیت های انسانی آسیب پذیر بوده اند ضروری است و می توان امیدوار بود که ما بتوانیم اقدامات حفاظتی موثرتری را برای مبارزه با انقراض انجام دهیم.   سال گذشته یک هیئت بین دولتی از دانشمندان اعلام کردند که هم اکنون یک میلیون گونه جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض قرار دارند. دانشمندان هشدار داده اند كه ما در حال وارد شدن به ششمین انقراض دسته جمعي هستیم. هر كاري كه اكنون انجام دهيم احتمال دارد كه آينده بشر را رقم بزند. منبع: bbc https://zistonline.com/vdcaewna.49ne015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما