تاریخ انتشار :شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 82903
زیست آنلاین: دانشمندان در تلاشند تا ژیرفالکون ها را بهتر بشناسند. تنها پرندگان شکاری که در تمام طول سال در قطب شمال، منطقه ای که سریعترین گرمایش را تجربه می کند، ساکن هستند و در معرض تهدید قرار دارند.
بزرگترین شاهین جهان در معرض تهدید قرار دارد
به گزارش زیست آنلاین، gyrfalcon بزرگترین شاهین جهان و یکی از سریعترین آنان است که در طول پروازهای طولانی می تواند از سرعت 80 مایل در ساعت نیز فراتر رود. وزن آن بیش از سه پوند است، با طول بال چهار فوت یا بیشتر که می تواند دو برابر اندازه خود شکار کند.

این پرنده همچنین تنها پرنده شکاری قطب شمال است که نیازی به رفتن به سمت جنوب در زمستان ندارد و در عوض در فضای تاریک و یخ زده به شکار می پردازد.

اما gyrfalcon ها با چالشی روبرو هستند که نمی توانند از آن فرار کنند. قطب شمال بیش از دو برابر، سریعتر از سایر نقاط کره زمین در حال گرم شدن است و زیست شناسان، این گونه را یکی از آسیب پذیرترین گونه های منطقه می دانند چرا که تخصص آن ها زنده ماندن در سرما است. در حالی که بسیاری از گونه ها با بالا رفتن دمای هوا، به سمت مناطق خنک تر حرکت می کنند، gyrfalcon نمی تواند محل زندگی خود را تغییر دهد. اگرچه آنها در حال حاضر به عنوان گونه های در خطرانقراض طبقه بندی نشده اند، اما تحقیقات اخیر در آلاسکا نشان می دهد که نگرانی هایی در این مورد وجود دارد.

محققین می گویند: اکنون جمعیت این پرنداگان پایدار اما احتمالاً رو به کاهش است و تهدیدات تقریبا مشخصی در کمین این پرنده است.

منبع: nationalgeographic

https://zistonline.com/vdcbf9bw.rhb5gpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما