تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : 83048
زیست آنلاین: طوفان لورا یک طوفان وحشتناک بود که باعث از بین رفتن زمینهای بسیاری در لوئیزیانا شد.
تغییرات اقلیمی شدت طوفان لورا را افزایش داد
به گزارش زیست آنلاین، بر اساس آمار بخش مهندسی ارتش آمریکا طوفان لورا چندین رکورد را به نام خود ثبت کرد، از جمله بالاترین ارتفاع آب ثبت شده در رودخانه برمن تائو. ارتفاع آب ثبت شده 17.14 صدم فیت ثبت شد که بیش از ۴ فیت بیشتر از رکورد قبلی حاصل از طوفان آدری در ماه ژوئن ۱۹۵۷ بود.

یک مطالعه اطلاعات ۴۰ سال ماهواره ها از طوفان های جهانی که توسط محققان دانشگاه ویسکانسین انجام شد بررسی کرد و نشان داد احتمال وقوع طوفان های وحشتناک با طبقه‌بندی ۳ یا بالاتر با سرعت باد ۱۱۰ مایل بر ساعت یا بالاتر دهه به دهه در حال افزایش است.


چه چیزی یک طوفان را قدرتمند تر می کند یک روش که طوفان قدرتمند تر شود این است که از بالای آب های گرم عبور کند. دمای آب سطح اقیانوس ها باید حداقل ۸۰ درجه فارنهایت باشد و بالای ۸۶ درجه ایده آل است.

زمانی که طوفان لورا از بالای خلیج مکزیک عبور کرد دمای سطح دریا بالاتر از ۸۰ درجه فارنهایت بود. 

توجه به این نکته ضروری است که بوجود آمدن یک طوفان را نمی توان به تنهایی به تغییرات اقلیمی نسبت داد. طوفان لورا تنها فقط به دلیل تغییرات اقلیمی به وجود نیامد، اما احتمال به وقوع پیوستن طوفانهای تشدید شده قوی مانند لورا که سرعت بالایی دارند، به دلیل تغییرات اقلیمی زیاد است.

به دلیل تغییرات اقلیمی دمای اقیانوس‌ها بالاتر از دمای نرمال است و زمانی که یک سیستم گرمسیری وارد دمای گرم اقیانوس می شود احتمالش خیلی زیاد است که تشدید شود. از این رو دماهای گرم اقیانوس ها طوفان را به وجود نخواهد آورد، اما می‌تواند یک طوفانی که به وجود آمده است را قوی تر و تشدید کند.

اما همه جنبه های تغییرات اقلیمی در مورد سیستم های گرمسیری بد نیستند. برای مثال برش باد (تغییر در سرعت و جهت باد) عنصر دیگری است که به علت تغییرات اقلیمی افزایش می یابد که می تواند مفید باشد. در صورتی که مقدار مناسبی از برش باید اتفاق بیفتد می ‌تواند سیستم هایگرمسیری را به چند بخش تقسیم کند.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcc4xq4.2bq108laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما