تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : 82894
زیست آنلاین: دانشمندان هشدار می دهند که ذوب یخ های دریای قطب شمال می تواند باعث گرسنگی و ایجاد مشکلاتی در تولید مثل در اوایل سال 2040 شود.
بیشتر خرس های قطبی تا سال 2100 از بین خواهند رفت
به گزارش زیست آنلاین،، دانشمندان برای اولین بار پیش بینی کرده اند که خرس های قطبی کجا، کی و چگونه ناپدید می شوند. آن ها هشدار می دهند اگر انتشار گازهای گلخانه ای با همین روند کنونی ادامه پیدا کند، اکثر جمعیت خرس های قطبی تا سال 2100 از بین خواهند رفت.

براساس مطالعه منتشر شده در Nature Climate Change، به احتمال زیاد، تا اوایل سال 2040 بسیاری از خرسهای قطبی دچار مشکل در تولید مثل خواهند شد که منجر به انقراض منطقه ای آن ها می شود.

در این تحقیق، چگونگی تأثیرپذیری خرسها تحت دو سناریوی مختلف انتشار گازهای گلخانه ای بررسی شده است. محققان دریافتند كه طبق سناریوی کنونی تولید گازهای گلخانه ای، در پایان قرن حاضر، خرس های قطبی احتمالاً تنها در جزایر ملكه الیزابت، شمالی ترین منطقه در مجمع الجزایر قطب شمال كانادا، وجود خواهند داشت. و حتی اگر گازهای گلخانه ای با سرعت متوسط کاهش یابد، هنوز هم احتمال دارد که اکثر جمعیت خرس قطبی در قطب شمال تا سال 2080 مشکلاتی در تولید مثل را تجربه کنند.

دانشمندان تخمین می زنند که کمتر از 26 هزار خرس قطبی در جهان باقی مانده است که در 19 منطقه مختلف از نروژ، تا خلیج هادسون در کانادا تا دریای چوچی بین آلاسکا و سیبری پراکنده شده اند. خرسهای قطبی قادر به یافتن غذا در خشکی نیستند و برای شکار به یخ های دریا وابسته هستند. آنها اغلب بالای یخ ساعت ها منتظر می مانند تا شکار کنند. اما هر چه یخ ها به دلیل تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین از بین بروند، این خرس ها هم در معرض نابودی قرار می گیرند.

منبع: Ghuardian

https://zistonline.com/vdcayana.49nuo15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما