تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب : 82106
زیست آنلاین: تاسیسات 9.4 میلیارد دلاری متعلق به Formosa Plastics، شامل 14 کارخانه پلاستیک جداگانه در خیابان سنت جیمز خواهد بود که معروف به کوچه سرطان می باشد.
چراغ سبز ایالت لوئیزانا به ایجاد آلودگی پللاستیکی
به گزارش زیست آنلاین، طبق اظهارات کارشناسان محیط زیست، ایالت لوئیزیانا برای ساخت مجتمع پتروشیمی گارگانتوان یک سری مجوزهای کلیدی کیفیت هوا صادر کرده است که ساخت این تاسیسات تقریباً می تواند انتشار مواد سمی را در مناطق محلی دو برابر کند و تبدیل به یکی از بزرگترین تاسیسات تولید کننده آلودگی پلاستیکی در جهان شود.

تاسیسات 9.4 میلیارد دلاری، متعلق به شرکت شیمیایی تایوانی Formosa Plastics است که شامل 14 کارخانه پلاستیک جداگانه در منطقه ای به ابعاد 1000 هکتار در سنت جیمز، یک جامعه عمدتا آفریقایی آمریکایی در منطقه ای در جنوب لوئیزیانا که در حال حاضر به شدت آلوده است و معروف به کوچه سرطان می باشد، خواهد بود.

فعالان می گویند این مجموعه می تواند سالانه 13 میلیون تن گازهای گلخانه ای منتشر کند، که معادل انتشار سه نیروگاه ذغال سنگ است و همچنین هزاران تن آلاینده های خطرناک دیگر از جمله 15 هزار پوند اکسید شیمیایی اتیلن که می تواند باعث ایجاد سرطان شود، تولید کند.

گرگ لانگلی، سخنگوی آژانس محیط زیست ایالت لوئیزیانا گفت كه 16 مجوز توسط این آژانس برای آغاز ساخت و ساز صادر شده است.

سخنگوی شرکت فورموسا، که پروژه را تحت عنوان شرکت فرعی FG LA اجرا می کند گفت: این شرکت فعالیت های آماده سازی سایت را در سه ماهه اول سال 2020 آغاز خواهد کرد. این مرحله که شامل آزمایش خاک می باشد، حدود یک سال به طول خواهد انجامید.

این مجوزها تا ظهر سه شنبه در دسترس عموم قرار نگرفته بود. لانگلی گفت که این تاخیر به دلیل حجم اسناد است، چرا که این اسناد بیش از 1000 صفحه است و هنوز در وب سایت در حال بارگذاری است.

فعالان محیط زیست روز سه شنبه اعلام كردند كه آنها به مخالفت با این پروژه ادامه خواهند داد، اما مشخص شدن جزئیات این مجوز، گام بعدی این اعتراضات را مشخص کند.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcg3q97.ak9xz4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما