تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 82055
زیست آنلاین: لندن بالاترین سطح آلودگی میکرو پلاستیک در هوا را ثبت کرده است. اثرات تنفس این ذرات بر سلامتی هنوز ناشناخته است.
آلودگی میکروپلاستیکی در هوای لندن
به گزارش زیست آنلاین، آلودگی میکروپلاستیکی بر سر ساکنان شهر لندن می بارد. تحقیقات نشان می دهد که لندن دارای بالاترین سطح آلودگی است که تاکنون ثبت شده است.

اثرات تنفس یا مصرف ذرات میکروپلاستیکی بر سلامتی ناشناخته است. کارشناسان می گویند برای ارزیابی خطرات، لازم است تحقیقات فوری انجام شود.

تاکنون تنها چهار شهر مورد ارزیابی قرار گرفته است اما همه شهرها آلودگی میکروپلاستیک در هوا را دارند. دانشمندان معتقدند که همه شهرها آلوده خواهند شد، زیرا منابع میکروپلاستیک مانند لباس و بسته بندی در همه جا یافت می شود.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که به نظر می رسد تمام سیاره آلوده به میکروپلاستیک است دانشمندان این ذرات را در هر کجا پیدا کرده اند، از برف های قطبی و خاک های کوهستانی گرفته تا بسیاری از رودخانه ها و ژرف ترین اقیانوس ها.

سطح میکروپلاستیک کشف شده در هوای لندن دانشمندان را شگفت زده کرد. یکی از دانشمندان انگلیسی می گوید: ما مقدار بسیار زیادی میکروپلاستیک یافتیم که بسیار بالاتر از آنچیزی است که قبلاً گزارش شده است. اما هر شهری در دنیا مشابه لندن خواهد بود.

هر ساله حدود 335 میلیون تن پلاستیک جدید تولید شده که بیشتر آن به محیط زیست وارد می شود. در این تحقیق  میکروپلاستیک هایی که روی سقف یک ساختمان نه طبقه در مرکز لندن وجود داشت ، جمع آوری شد که نشان داد این  میکروپلاستیک ها در هوا وجود دارند.

در هر هشت نمونه میزان این میکروپلاستیک ها از 575 تا 1008 قطعه در هر متر مربع بود که 15 نوع پلاستیک مختلف در میان آن ها شناسایی شد. بیشتر میکروپلاستیک ها الیافی از جنس اکریلیک بودند که به احتمال زیاد از لباس جدا می شوند. 8 درصد از میکروپلاستیک ها ذرات پلی استایرن و پلی اتیلن بوده که هر دو معمولاً در بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcjiyeo.uqe8izsffu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما