تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 81557
زیست آنلاین: یکی از انتخاب های داوران جایزه معماری آقاخان امسال مجموعه تالاب شیخ واسط امارات بود.
احیای تالاب های امارات متحده عربی
به گزارش زیست آنلاین، این برندگان عبارتند از یک مدرسه بامبوی دوزیست در بنگلادش ، یک موزه گوه ای شکل در وست بانک و مجموعه تالاب واسط در شارجه امارات متحده عربی

مجموعه تالاب واسط، محور یک پروژه احیا کننده است که یک زمین مرطوب راکد را به یک اکوسیستم طبیعی سرسبز و جاذبه طبیعی پر بازدید تبدیل کرده است.

این مجموعه تالاب 20 هکتاری زمانی به عنوان یک بیابانی شناخته می شد.

در طی دو دهه گذشته این منطقه پاکسازی و به زیستگاه مناسبی برای تعداد زیادی از گونه های گیاهی و جانوری تبدیل شده است و به عموم مردم امارات امکان می دهد در یک محیط کاملاً بیابانی، بتوانند مناظر این تالاب را از نزدیک مشاهده کنند. طراحان از توپوگرافی طبیعی سایت استفاده کردند تا ظاهر ساختمان ها برای حیات وحش ساده باشد.

تالاب واسط امارات

تالاب واسط قبل از احیاء

ساخت و احیاء این مجموعه در سال در اوایل قرن 21 ام، به دستور حاکم شارچه، شیخ خلیفه سوم بعد از امکان سنجی و مطالعات مختلف آغاز شد. روند آهسته ساخت، منجر به افزایش چشمگیر تنوع زیستی گیاهان ، حشرات و گونه های پرنده ای شد که به سرعت تکثیر می شوند. طبق اعلام سازمان محیط زیست و مناطق حفاظت شده شارجه، تالاب واسط اکنون 350 گونه از پرندگان را در خود جای داده است و علیرغم چالش های آب و هوای امارات متحده عربی و بارندگی کمی که این منطقه دارد، این تالاب در وضعیت مناسبی قرار دارد.

منبع:CNN

https://zistonline.com/vdcfetdc.w6dytagiiw.html
تگ ها
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما