شهرها، اجازه گذر گیاهان و جانوران را حتی در سطح و روی زمین نمیدهند. میکرو اقلیمی که بر اثر حضور شهر ایجاد میشود، اجازه عبور هوایی را مطابق آنچه در شرایط طبیعی بود، میستاند. ابرهایی که از روی شهرها میگذرند، بر اثر گرمای حاصل از شهر، به ارتفاعات بالاتر صعود میکنند و میگذرند یا بهصورت بارشهایی متفاوت با وضع طبیعی، همچون رگبارهای سیلآسا یا تگرگ بر زمین فرو میافتند.







