تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : 64485
کره جنوبی به منظور کاهش آلودگی، قصد دارد توربین‌های نیروی گازسوز را جایگزین نیروگاه‌های زغال سوز در دست ساخت کند.
نیروگاه‌های کره جنوبی در مسیر هوای پاک
به گزارش زیست آنلاین، وزارتخانه‌های صنعت، انرژی، محیط زیست، حمل و نقل و دارایی کره جنوبی در بیانیه مشترکی اعلام کردند درصدد جمع آوری حدود ۲. ۲ میلیون خودروی دیزلی تا ماه مه سال ۲۰۲۲ پیش از پایان مدت ریاست جمهوری مون جائه- این هستند.

دولت کره جنوبی درصدد کاهش ۳۰ درصدی انتشار آلایندگی ذرات ریز از سطح کنونی تا سال ۲۰۲۲ است. کاهش آلاینده‌ها به مسئله مهمی در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده نسبت به سلامتی عمومی تبدیل شده است. زغال سنگ و دیزل در انتشار آلودگی سهم بسزایی دارند.

کره جنوبی ۶۰ نیروگاه زغال سوز دارد و ده‌ها نیروگاه دیگر نیز در دست ساخت است.

تحت تدابیر جدید، دولت کره جنوبی نیروگاه‌های زغال سوز که کمتر از ۱۰ درصد آن‌ها احداث شده است را به توربین‌های نیروی گازسوز تبدیل می‌کند.

بر اساس گزارش ایسنا، سه نیروگاه زغال سوزی که توسط شرکت‌های دولتی اداره می‌شدند در ژوییه امسال تعطیل شدند. کره جنوبی قصد دارد هفت نیروگاه زغال سوز دیگر را که ۳۰ سال یا بیشتر قدمت دارند تا اوایل سال ۲۰۲۲ تعطیل کند.

 

 

https://zistonline.com/vdcgnt93.ak9t74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما