تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 62354
درختان ناحیه یک منطقه ۲۱ به صورت پایلوت با سم ارگانیک مبتنی بر پایه گیاهی آفت کشی شدند
اجرای طرح پایلوت استفاده از «سم ارگانیک» در غرب تهران
محمد بیدشکی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه با اعلام خبر فوق گفت: مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه اقدام به استفاده از سم ارگانیک مبتنی بر پایه ی گیاهی به منظور دفع آفات موجود در تنه و برگ درختان نارون و چنار بوستان ریما واقع در ناحیه یک منطقه ۲۱ کرده است.

وی با اشاره به اهمیت نگهداری فضای سبز شهری به منظور حفظ و صیانت از محیط زیست در کلانشهر تهران افزود: کنترل آفات سوسک پوستخوار و چوبخوار موجود بر روی درختان نارون و چنار که جمعیت فراوانی از اشجار در بوستان های سطح این منطقه را به خود اختصاص داده از اولویت های اصلی مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه۲۱ است.

بیدشکی در خاتمه هدف از اجرای طرح پایلوت استفاده از سم ارگانیک برای درختان نارون و چنار بوستان ریما منطقه۲۱ به صورت مخلوط کود و مل برای تهیه باندینگ بر روی تنه ی این درختان، مشاهده دقیق تر اثربخشی این طرح دانست تا در صورت موفقیت نتایج، عملکرد سم ارگانیک قابل ارزیابی باشد و در سایر بوستان های سطح منطقه نیز عملیاتی شود.

 منبع: مهر

 

https://zistonline.com/vdcjxtem.uqe8izsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما