نایب رئیس کمسیون انرژی گفت: بعد از برجام امیدوارم بودیم شاهد رشد انرژی های تجدیدپذیر باشیم اما به نظر می رسد هنوز این امر محقق نشده است.
به گزارش زیست آنلاین و به نقل از انجمن انرژی های تجدید پذیر، امیری خامکانی با بیان اینکه انرژی های تجدیدپذیر تکنولوژی جوانی است و هزینه های تولید آن چه در زمینه خورشیدی و چه در زمینه بادی بالا بوده، افزود: به دلیل هزینه بر بودن این انرژی ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است. وی در ادامه تصریح کرد: در زمینه جذب سرمایه گذار داخلی دولت را موظف به خرید تضمینی از انرژی های بادی و خورشیدی کرده ایم تا برای سرمایه گذاران مشوقی بوده و دراین زمینه ورود پیدا کنند. خامکانی در پایان خاطر نشان کرد: بعد از برجام نیز برای سرمایه گذاری در زمینه های انرژی های پاک افراد بسیار زیادی چه از فضای داخلی و چه از فضای خارجی پای کار آمده اند اما بخشی به علت دموکراسی داخل کشور و بخش دیگر به علت ناپایداری های سیاست های حاکم بر آینده برجام منجر شد تا سرمایه گذاری در این زمینه محقق نشود.