تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۵۴
کد مطلب : 28323
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: استفاده شدید از پارک جنگلی "النگدره" گرگان به عنوان تفرجگاه، موجب تخریب و آسیب‌رسانی به پوشش جنگلی و کوبیدگی خاک سطحی این پارک طی سال‌های گذشته شده است.
تخریب بخشی از پارک جنگلی "النگدره" گرگان
به گزارش زیست آنلاین از ایسنا ابوطالب قزلسفلو  اظهار کرد: در راستای احیاء، اصلاح، تضمین بقاء جنگل و حفظ پارک جنگلی، پنج هکتار از عرصه پارک جنگلی النگدره گرگان با هماهنگی شهرداری گرگان، محصور و اقدام به تولید نهال شده است.

 

وی افزود: با انجام عملیات غنی سازی و کمک زراعی، نسل جدیدی از درختان و درختچه‌های جنگلی در پارک جنگلی "النگدره" گرگان استقرار می‌یابد. مدیریت بهره‌وری این پارک در سال ۹۱ طی تفاهم نامه‌ای دو ساله به شهرداری گرگان واگذار شد.

 

قزلسفلو بیان کرد: طی تفاهم نامه‌ای مطابق با دستورالعمل‌های پارک‌های جنگلی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، مقرر شد در بخشی از پارک به وسعت پنج هکتار، بازسازی عرصه صورت گیرد. این اقدام با هدف احیاء و اصلاح توده انجام شده و طی آن عملیات غنی سازی و کمک زراعی مانند بذرپاشی، بذرکاری و نهالکاری با گونه های بومی "بلوط" و "افرا" اجرا می‌شود.

 

وی اضافه کرد: این اقدامات موجب استقرار نسل جدیدی از درختان و درختچه‌های جنگلی در پارک خواهد شد. البته برای نیل به این اهداف و رشد بهتر این توده‌های جنگلی، کلیه درختان خطرساز موجود در عرصه، با رعایت ضوابط موجود از محدوده محصور شده خارج خواهد شد.

 

به گزارش ایسنا، پارک جنگلی "النگدره" گرگان با مساحتی نزدیک به ۱۸۵ هکتار از جمله پارک‌های جنگلی استان گلستان است که در جنوب شهر گرگان قرار دارد و همواره به عنوان یک تفرجگاه مورد استفاده شهروندان و مسافران قرار می‌گیرد.

https://zistonline.com/vdchxxni.23n6idftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما