تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : 69842
زیست‌آنلاین: ایجاد بانک سبز در آمریکا، این کشور را مجددا رهبر انرژی های تجدید پذیر در جهان خواهد کرد.
یک پیشنهاد جسورانه برای رهاسازی اقتصاد سبز آمریکا
چین ساخت بزرگترین مزرعه تولید انرژی خورشیدی خود را در اوایل امسال کامل کرد. مدتی کوتاه بعد از آن، چین و هند به صورت رسمی اعلام کردند که برای تبدیل شدن به رهبران جهان در سرمایه‌گذاری انرژی تجدیدپذیر از امریکا پیشی گرفته‌اند. همه اینها قبل از اعلام دولت ترامپ برای خروج امریکا از توافقنامه تغییر اقلیم پاریس صورت گرفت.
"به منظور آینده سیاره مشترکمان بسیار اطمینان بخش خواهد بود که بدانیم بقیه جهان بدون ما به جنگ با تغییر اقلیم خواهند رفت." اما برای اقتصاد ما شکست در رقابت جهانی در بخش انرژی‌های پاک که به سرعت در حال رشد است، نشان‌دهندۀ یک نوع به خود زخم زدن است.
این نگرانی درستی است که چرا کسب ‌و‌کارهای بزرگ امریکایی، شامل مایکروسافت، اَپل، کوکا-کولا، والمارت، گوگل، اگزون و شرکت صنعتی دیجیتال (GE)، با خروج از توافقنامه پاریس مخالفت کردند. آن ها می دانند که رشد مشاغل در انرژی‌های پاک، مانند انرژی‌های بادی و خورشیدی، از مشاغل در حوزه سوخت‌های فسیلی در حال پیشی گرفتن است. بخش انرژی های خورشیدی به تنهایی تولید کننده یک شغل از ۵۰ شغل جدید در امریکا است، و تکنسین توربین ‌های بادی سریعترین شغل در حال رشد در آمریکا محسوب می شود.
اگر آمریکا برای نگه‌داشتن خود در سطح سایر کشورهای جهان شروع به افزایش سرمایه‌گذاری های خود در بخش انرژی های تجدید پذیر نکند، پذیرفتن دیگر کشورها مانند چین و هند به خاطر بزرگترین و جسورترین تلاش‌ها در حوزه انرژی پاک- و بهره‌مندی از مزایای شغل‌ها که آنها ایجاد می‌کنند- معمولی خواهد شد.

                       نصل توربین بادی به عنوان یک شعل سبز

                                                  تکنسین نصب توربین بادی، نمونه ای از مشاغل سبز

پیشنهاد قابل طرح برای کمک به امریکا به منظور حفظ رهبری خود در اقتصاد انرژی‌ های پاک قرن بیست و یکم، تشکیل یک بانک ملی سبز برای فراهم کردن حمایت‌های مالی برای بانکهای سبز منطقه‌ای، ملی و محلی است تا بتوانند پروژه‌های پاک و بهره ‌ور از نظر انرژی در سراسر امریکا را تامین مالی کنند. برای این کار یک برنامه بازار محور به منظور مقابله با تغییر اقلیم و ایجاد هزاران شغل در سراسر کشور امریکا نیاز است. 
اهرم مالی بانک ‌های سبز بر اختصاص دلارهای عمومی برای ایجاد تحرک در جلب سرمایه‌گذاری خصوصی قابل‌ توجهی تمرکز دارند. چارچوب پیشنهادی، موفقیت فوق‌العاده‌ای در سطح ایالت‌های امریکا داشته است. شش ایالت، کانتیکت، نیویورک، کالیفرنیا، ورمونت، هاوایی، و جزیره روده، بانک‌های سبز ایالتی تاسیس کرده‌اند. 
بانک سبز ایالت کانتیکت به ازای هر دلار عمومی به طور متوسط ۶ دلار سرمایه گذاری خصوصی در محصولات انرژی پاک را جذب و از سال ۲۰۱۱ تا کنون نزدیک به ۱۳ هزار شغل ایجاد کرده است. این بانک در کل، حدود یک میلیارد دلار برای حمایت از تولید انرژی پایدار، تامین مالی بیش از ۲۱۵ مگاوات تولید انرژی در بیش از ۲۰ هزار پروژه و کاهش انتشار کربن تا بیش از ۲.۶ میلیون تن سرمایه گذاری کرده است. برای نمونه، سال گذشته این بانک تامین مالی نصب پنل‌های خورشیدی در پشت ‌بام ساختمان کسب و کارهای تولیدی خانوادگی را به انداز ۲۵۰ هزار فوت مربع انجام داده است. این سرمایه گذاری منجر به کاهش ۳۰ هزار دلار در هزینه انرژی سالانه کسب و کار و کاهش قابل توجه انتشار کربن آنها شده است. یک کارشناس بیان می کند که تصور کنید که چه منافعی برای اقتصاد و شرایط آب و هوایی آمریکا ایجاد خواهد شد اگر تمام کسب‌ وکارها در سراسر آمریکا به منابع مشابه دسترسی داشته باشند. بانکهای سبز ایالتهای دیگر هم موفقیت ‌های مشابه داشته اند. بانک سبز نیویورک هدف خود را کاهش انتشار گاز گلخانه تا نزدیک به ۵.۴ میلیون تن-معادل خارج کردن ۶۰ هزار ماشین از چرخه حمل و نقل- در ۱۹ سال آینده قرار داده است.
اما چرا نیاز به یک بانک ملی سبز وجود دارد؟ بزرگترین مانع برای رشد بانک ‌های ایالتی سبز، محدودیت دسترسی به سرمایه است. تکنولوژی‌های انرژی پاک و بهره ‌ور در انرژی هنوز برای بازار جدید هستند و فقدان مدل‌های تامین مالی بزرگ ‌مقیاس برای این تکنولوژی ‌ها عدم قطعیتی برای وام‌ دهندگان ایجاد می‌کند. اینجا جایی است که بانک ملی سبز نقش تاثیرگذاری ایفا خواهد کرد. 

بر اساس این پینشهاد، حمایت مالی - که توسط بانک ملی سبز ارائه می‌شود - به صورت وام، تضمین وام، اوراق بهادار بدهی، بیمه و سایر اشکال مدیریت ریسک ارائه می‌شود. برای کمک به بزرگ ‌شدن اقتصاد انرژی پاک، بانک‌های سبز شرایط مطلوب ‌تری از جمله نرخ بهره پایین و هزینه پایین بدهی، را برای موسسات واجد شرایط فراهم می‌کنند.
تغییر اقلیم به احتمال زیاد اثبات چالش اقتصادی و اجتماعی قرن است. اتخاذ رویکرد «انجام ندادن هیچ کاری» برای مقابله با تغییرات اقلیمی بسیار در پرده ابهام و سوال قرار دارد. بر اساس این پیشنهاد، ایجاد بانک ملی سبز به امریکا فرصتی می‌دهد تا رهبری خود را در انرژی تجدید پذیر به دست بیاورد و آینده‌ای پاک و روشنی برای نسل‌ های بعدی ایجاد کند.
 

https://zistonline.com/vdcirvaq.t1a352bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما