تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ تير ۱۴۰۵ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : 87164
در راستای تحقق اهداف کلان وزارت نیرو و سازمان توانیر در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش بهره‌وری انرژی، نخستین نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی در ایستگاه ۶۶ کیلوولت علی‌آباد استان فارس با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی در ایستگاه ۶۶ کیلوولت علی‌آباد استان فارس
بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی در ایستگاه ۶۶ کیلوولت علی‌آباد استان فارس
به گزارش زیست آنلاین، مجتبی بکوک کارشناس طرح بهینه‌سازی شبکه شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر با اعلام این خبر گفت: نصب و راه‌اندازی این نیروگاه خورشیدی، گامی عملیاتی و استراتژیک است که نشان‌دهنده تعهد شرکت به استفاده از منابع پاک و کاهش اثرات زیست‌محیطی ناشی از تولید انرژی است.

وی در تشریح مزایای این طرح اظهار داشت: تأمین بخشی از انرژی مورد نیاز ایستگاه علی‌آباد از طریق پنل‌های خورشیدی، منجر به کاهش هزینه‌های عملیاتی و بهینه‌سازی مصرف در این نقطه از شبکه خواهد شد. علاوه بر این، استفاده از انرژی خورشیدی به کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و بهبود کیفیت هوا کمک شایانی می‌کند.

کارشناس طرح بهینه‌سازی شبکه، چشم‌انداز آینده این طرح را روشن توصیف کرد و افزود: ما این پروژه را به عنوان پایلوتی موفق تلقی می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم با استفاده از تجربیات حاصله، طرح‌های مشابهی را در سایر ایستگاه‌های شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر نیز توسعه دهیم. این امر به تقویت پایداری شبکه، تاب‌آوری در برابر چالش‌های احتمالی و پیشبرد اهداف کلان صنعت برق در حوزه انرژی‌های نو کمک خواهد کرد.

شایان ذکر است این پروژه با صرف اعتبار ۱۸ میلیارد ریال توسط دفتر بهینه‌سازی شبکه شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر اجرا شد. https://zistonline.com/vdcfjydc.w6devagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین