تاریخ انتشار :شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : 87117
رییس مرکز بین المللی حوزه‌های جامع آبخیز خبرداد:

تشکیل شورای حکام مرکز بین المللی حوزه‌های جامع آبخیز در نیمه دوم امسال

رییس مرکز بین المللی حوزه های جامع آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک از تشکیل شورای حکام مرکز بین المللی حوزه‌های جامع آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک در نیمه دوم امسال در ایران خبر داد.
تشکیل شورای حکام مرکز بین المللی حوزه‌های جامع آبخیز در نیمه دوم امسال
به گزارش زیست آنلاین،  از وزارت جهاد کشاورزی‏، «حمید نوری» گفت: طبق ماده (۷) موافقتنامه میان ایران و سازمان یونسکو‏، ما موظفیم شورای حکام این مرکز را که وظیفه اش تصویب برنامه‌های میان مدت و بلند مدت و تهیه گزارش دوره‌ای از مجموعه این مرکز است، تشکیل دهیم.

رییس مرکز بین المللی حوزه های جامع آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک اظهار داشت: شورای حکام،‏ نقشه راه را برای ارزیابی‌های دوسالانه تا ۶ ساله این مرکز تصویب می‌کند. وی پیش بینی کرد شورای حکام مرکز بین المللی حوزه‌های جامع آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک در مهر ماه امسال در ایران تشکیل شود.

وی تصریح کرد: نماینده دولت ایران شامل وزیر جهاد کشاورزی یا رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، نمایندگان کشورهای عضو سازمان یونسکو یا وابسته به سازمان ملل متحد‏، نماینده مدیرکل سازمان یونسکو و نمایندگانی از سازمان‌های بین المللی، مراکز دانشگاهی و پژوهشی اعضای شورای حکام مرکز بین المللی حوزه‌های جامع آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک را تشکیل می‌دهند.

نوری ادامه داد: این مرکز هر شش سال یک بار باید هیات شورای حکام را انتخاب کند تا آنها هدایت و نظارت اصلی برنامه‌های این مرکز را بر عهده بگیرند.

رییس مرکز بین المللی حوزه های جامع آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک اظهار داشت: با دیپلماسی که در کشور داریم و برنامه ریزی که در سطح وزارت جهاد کشاورزی و وزارت امور خارجه انجام می‌شود‏، اعضای شورای حکام انتخاب خواهند شد.

وی پیش بینی کرد که جلوگیری از تخریب سرزمین با ریزبرنامه‌هایی برای جلوگیری از بیابان زایی، ریزگردها و خشکسالی و همچنین آموزش و توانمندسازی جوامع محلی برای رسیدن به معیشت پایدار و مشارکت آنها در حفاظت از منابع طبیعی از اولویت‌ها در سیاستگذاری‌های این شورای حکام باشد.

نوری درباره حضور تشکل‌های مردم نهاد در جلسات شورای حکام مرکز بین المللی حوزه های جامع آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک گفت: تشکل‌های مردم نهاد از اعضای اصلی شورای حکام این مرکز برای رای دادن نیستند، اما آنان می‌توانند در نشست‌های شورای حکام شرکت کنند تا در جریان جزییات برنامه‌ریزی و تصمیم گیری‌ها در مورد برنامه‌های میان مدت و بلند مدت قرار گیرند.

وی افزود: با توجه به نیازهای کشور باید برنامه‌ریزی‌های مان به گونه‌ای باشد که در سطح بین المللی بتوانیم متناسب با کنوانسیون‌ها و قراردادهای بین المللی و منافع ملی پیش بینی‌ها را انجام دهیم.
https://zistonline.com/vdcd5f0j.yt05f6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما