تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : 87096
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت:تنها ۲۰ درصد اهداف مورد نظر برنامه ششم توسعه کشور در حوزه محیط زیست محقق شده که بخش عمده آن به دلیل تامین نشدن منابع مالی لازم بوده است.
معاون سازمان محیط زیست: تنها ۲۰ درصد اهداف برنامه ششم توسعه در این حوزه محقق شده است
به گزارش زیست آنلاین، رضا انجم‌ شعاع روز سه‌شنبه در جلسه شورای حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست در مشهد افزود: باید پیگیری کرد تا در لایحه بودجه سال آینده کل کشور شاهد تداوم چنین مشکلی نباشیم و با پیگیری اختصاص ردیف بودجه های مورد نیاز اقدام موثری در این زمینه انجام دهیم.

وی ادامه داد:استفاده از ظرفیت تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ و لایحه بودجه برنامه هفتم برای رفع مشکلات و تنگناهای محیط زیست کشور ضروری است و شورای حقوقی باید پیشنهاد موارد قابل درج در لوایح مذکور را به دبیرخانه اعلام و پس از جمع بندی ارسال کند تا با استناد به سیاست های کلی نظام و سند تحول دولت مردمی و سیاست های برنامه هفتم جایگاه محیط زیست در لایحه بودجه و برنامه هفتم ارتقا یابد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت:این سازمان در ۱۴ معاهده و کنوانسیون بین المللی عضو است اما متاسفانه حضور دائمی و فعالی در برخی از این معاهدات و کنوانسیونها ندارد در حالی که معتقدیم نماینده سازمان در این مجامع باید حضور دائمی داشته باشد.

انجم شعاع با اشاره به ضرورت پیگیری ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاهها افزود: به عنوان نمونه باید رشته حقوق با گرایش محیط زیست داشته باشیم تا دانش آموختگان این رشته بتوانند قاضی و در حوزه محیط زیست به صورت تخصصی وارد عمل شوند./ایرنا
https://zistonline.com/vdcjmyeo.uqeahzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما