تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب : 87077
انرژی خورشیدی یکی از انرژی های پاک است که می تواند نسل بشر را از بحران محیط زیستی دور نگهدار دارد و به صرفه بودن، پاک بودن و پایان ناپذیربودن بخشی از مزایای انرژی خورشیدی است و ایران با داشتن ۳۰۰ روز آفتابی در سال و در بهترین کمربند تابش خورشیدی جزو بهترین کشور دنیا برای تولید انرژی خورشیدی است.
احداث شهرک زنجیره فوتوولتاییک انرژی های تجدیدپذیر ایران در کرمان
به گزارش زیست آنلاین، طبق آخرین گزارش پروژه کربن، هم اکنون چین بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه ای در جهان است و کشورهای آمریکا، هند، روسیه ژاپن و آلمان در رده های بعدی قرار دارند و ایران با تولید سالانه ۶۴۸ میلیون تن گاز دی اکسید کربن در جایگاه هفتم قرار دارد.

انرژی خورشیدی یکی از انرژی های پاک است که می تواند نسل بشر را از بحران محیط زیستی دور نگهدار دارد و به صرفه بودن، پاک بودن و پایان ناپذیربودن بخشی از مزایای انرژی خورشیدی است و ایران با داشتن ۳۰۰ روز آفتابی در سال و در بهترین کمربند تابش خورشیدی جزو بهترین کشور دنیا برای تولید انرژی خورشیدی است.

استان های کرمان، فارس، خراسان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و یزد بهترین مناطق برای تولید انرژی خورشیدی هستند اما تاکنون کشور از بعد انرژی خورشیدی دستاوردهای قابل توجهی نداشته است و تاکنون ایران حدود ۵۰۰ مگاوات تجهیزات انرژی خورشیدی را راه اندازی کرده است.

گروه اقتصادی نوران انرژی اولین ۱۰ مگاواتی نیروگاه انرژی خورشیدی در ماهان کرمان با همکاری متخصصین داخلی و خارجی راه اندازی کرد و اکنون با توجه به اهمیت توسعه این صنعت در کشور و علی‌رغم تحریم‌های سخت برای انتقال دانش و فناوری با مشارکت و سرمایه‌گذاری بانک ملی، بزرگترین زنجیره ارزش تولید تجهیزات فتوولتائیک در ایران را ایجاد می کند.

بانک ملی ایران نیز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولیدات دانش‌بنیان همواره به عنوان بازوی اقتصادی گام برداشته است و یکی از مهمترین سیاست‌های بانک ملی ایران در سال جاری تامین مالی و سرمایه‌گذاری برای بنگاه‌ها و کارآفرینان صاحب صلاحیت در جهت رونق اقتصادی کشور بوده است.

دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این زمینه به ایسنا می‌گوید: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال، چهار شعبه این بانک به فعالیت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده ایم که دو شعبه آن در صندوق کارآفرینی و نوآوری، یک شعبه نیز در خانه انقلاب و یک شعبه نیز در میدان تجریش در این حوزه فعال هستند.

طبق اعلام او، با توجه به اینکه یکی از معضلات شرکت‌های دانش بنیان، بحث وثیقه است افزود: بانک ملی ایران با ۱۲ صندوق ضمانت قرارداد منعقد کرده است و این صندوق‌ها ضمانت لازم برای شرکت‌های دانش‌بنیان را انجام می‌دهند و تاییدیه آن را به بانک ملی ارائه می‌دهند و دیگر شرکت‌ دانش‌بنیان هیچ وثیقه‌ای برای اخذ تسهیلات نیاز نخواهد داشت.

مدیرعامل بانک ملی ایران می‌افزاید: قراردادهای لازم را با صندوق نوآوری و شکوفایی منعقد شده و بانک ملی بخشی از منابع خود را در این زمینه اختصاص داده است.

برپایه این گزارش، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در خصوص اقدام بانک ملی نیز در این آئین گفت: استاندار کرمان تقدیر ویژه ای از مدیرعامل بانک ملی به دلیل نگاه علمی و تخصصی ایشان به انرژی های تجدیدپذیر داشته باشد.

به گزارش ایسنا، بانک ملی ایران با مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه ساخت مجتمع تولید صنعتی تجهیزات فتوولتاییک با سرمایه اولیه ۱۶ همت در راستای ترویج استفاده از انرژی پاک در این مسیر گام برداشته است. این مجتمع در زمینی به مساحت ۲۷ هکتار و با مبلغی بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۲۰۰ نفر متخصص در فاز اول و با توان تولید ۳۰۰۰ مگاوات سل و پنل خورشیدی به بهره‌برداری خواهد رسید.
https://zistonline.com/vdciyuav.t1ayy2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما